نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ عقلانیت نظام

نامه اخیر اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشانه‌های روشنی در خصوص انسجام مجدد محور مقاومت دارد؛ انسجامی که به دلیل بحران سوریه، تا حدی از میان رفته بود.

?نامه اخیر اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشانه‌های روشنی در خصوص انسجام مجدد محور مقاومت دارد؛ انسجامی که به دلیل بحران سوریه، تا حدی از میان رفته بود. نکته بارز در این میان، عقلانیت به‌کار رفته در رفتار جمهوری اسلامی ایران با حماس است؛ عقلانیتی که این روزها در داخل، برخی رسانه‌ها به اسم منافع ملی، در پی وارد آوردن خدشه به آن هستند.

?حماس در صحنه سوریه دچار اشتباهاتی شد. طبیعی بود که ایران به‌عنوان اصلی‌ترین بازیگر محور مقاومت در قبال این اشتباهات، بی‌تفاوت نباشد. اما این به‌معنای قطع روابط نیز نبود. مساله‌ی مشترک ایران و حماس، بیشتر از هر چیزی، پرونده فلسطین بود. لذا تنبیه همراه با آغوش باز در کنار تلاش برای موفقیت بیشتر در تحولات میدانی و سیاسی در منطقه که می‌توانست بر رفتار حماس هم موثر واقع شود، اجزای عقلانیت نظام در مواجهه با اشتباهات حماس بود که سرانجام نتیجه داد.

⚪️اگر عقلانیت جمهوری اسلامی ایران و درس‌آموزی حماس در میان نبود و اختلافات در سوریه چنان برجسته می‌شد که بر پرونده فلسطین سایه می‌انداخت، اکنون هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه‌ای این‌چنین نمی‌نوشت. باید قدر این عقلانیت را دانست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه