تلگرام / فشار بر ایران در زمینه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای!

رویترز: اروپا به دنبال فشار بر ایران در زمینه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای است

⏺رویترز نوشت: اروپا برای راضی کردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به حفظ برجام به دنبال فشار به ایران در زمینه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای است

?رویترز نوشته است در واکنش به ضرب‌الاجل ترامپ، اروپایی‌ها گفت‌وگو برای تدوین طرحی را آغاز کرده‌اند که هدف آن فشار بر ایران در زمینه فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای است برای ترغیب ترامپ جهت ماندن در توافق هسته‌ای!

✴️به گزارش رویترز یک دیپلمات ارشد اروپایی می‌گوید: «ما به نحوی فعالیت خواهیم کرد که گویا برای گفت‌وگو درباره همه‌چیز آماده‌ایم، از توافق هسته‌ای گرفته تا موشک‌های بالستیک ایران. اما می‌خواهیم موضوعات را از هم مجزا کنیم. آن‌ها را با هم درنمی‌آمیزیم.»

❌رویترز از راهبرد جدیدی خبر داده و نوشته: «این راهبرد می‌تواند شامل تهدید ایران به تحریم‌های هدفمند اقتصادی در صورت خودداری این کشور از محدود کردن ذخایر تسلیحات بالستیک‌اش باشد… دیپلمات‌های اروپایی علاقمند به تشکیل یک کارگروه سطح بالا با ایران برای بحث درباره مسئله موشکی و همزمان یادآوری این مسئله به ترامپ هستند که سامانه دفاع موشک‌‌های بالستیک ناتو در جنوب شرق اروپا امسال با سایت جدیدی در لهستان تقویت می‌شود.»

?پیوند خبر:

Goo.gl/CvNphE

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه