سفر نتانیاهو به هند و تلاش جهت ارتقای مشارکت راهبردی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه سفر شش‌روزه‌ی خود را به کشور هند آغاز کرده و قرار است قراردادهایی را در حوزه‌های نظامی، اطلاعاتی-امنیتی، تجاری و کشاورزی با این کشور به امضا برساند.

?نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه سفر شش‌روزه‌ی خود را به کشور هند آغاز کرده و قرار است قراردادهایی را در حوزه‌های نظامی، اطلاعاتی-امنیتی، تجاری و کشاورزی با این کشور به امضا برساند.

?تحلیل و ارزیابی:

1- علی‌رغم رأی هند به قطعنامه‌ی محکومیت تصمیم ترامپ (مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی) در سازمان ملل، خللی در روابط این کشور با رژیم‌صهیونیستی ایجاد نشد.

2- جوهره‌ی اصلی روابط طرفین را می‌توان نیاز هند به خرید تسلیحات مدرن و نیاز رژیم‌صهیونیستی به کسب مشروعیت بین‌المللی دانست.

3- علی‌رغم اینکه هند درحال‌حاضر بزرگ‌ترین خریدار تسلیحات رژیم‌صهیونیستی است، بااین‌حال، با توجه به نهضت «تولید در هند» (Make in India) که طی سال‌های اخیر آغاز شده، هند در پی آن است که تا حد ممکن تسلیحات خود را بومی‌سازی کند؛ لذا، انتظار می‌رود به‌مرور از سهم خریدهای نظامی هند از رژیم‌صهیونیستی کاهش‌یافته و طرفین روابط خود را در حوزه‌هایی دیگر (مانند همکاری‌های اطلاعاتی-امنیتی، روابط تجاری-اقتصادی، فناوری‌های پیشرفته و صنایع کشاورزی) بیش از گذشته گسترش دهند.

4- در این راستا، می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های کلان (بالغ‌بر 100 میلیارد دلار) رژیم‌صهیونیستی در هند در طول دهه‌ی گذشته اشاره کرد.

5- همچنین یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این سفر، تلاش رژیم صهیونیستی جهت ارتقای همکاری‌های فرهنگی و جلب همکاری بالیوود جهت فیلم‌سازی در سرزمین‌های اشغالی است که با هدف ارتقای وجهه‌ی رژیم صهیونیستی و دیپلماسی فرهنگی آن انجام می‌گیرد.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه