المپیک سئول و تلاش آمریکا جهت عدم کاهش تنش در شبه‌جزیره‌ی کره

با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی‌های المپیک کره‌ی جنوبی و احتمال کاهش تنش دو کره، ایالات‌متحده تحرکاتی چندوجهی را با هدف عدم کاهش تنش آغاز کرده است.

? با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی‌های المپیک کره‌ی جنوبی و احتمال کاهش تنش دو کره، ایالات‌متحده تحرکاتی چندوجهی را با هدف عدم کاهش تنش آغاز کرده است.

?در این راستا، دونالد ترامپ در گفتگو با نخست‌وزیر ژاپن درباره‌ی گسترش سامانه‌های دفاع موشکی مذاکره کرد و مایک پنس (معاون رئیس‌جمهور آمریکا) یکی از محورهای سفر منطقه‌ای خود به آسیا را تلاش برای افزایش فشار بر کره‌ی شمالی قرار داده است.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

?تحلیل و ارزیابی:

1- طی سال‌های اخیر، ایالات‌متحده با استفاده از فضای تنش‌آلود در شبه‌جزیره‌ی کره و حتی دامن زدن به آن، سعی داشته توجیه لازم را برای تداوم و افزایش حضور خود در حوزه‌های حیاتی چین، فراهم کند.

2- در واقع، کاهش تنش به حدی که معضل امنیت را برای کشورهای این منطقه برطرف نماید، عملاً بهانه را برای حضور آمریکا، از این کشور می‌گیرد.

3- در پی تلاش کره‌ی شمالی جهت کاهش تنش طی یک ماه و نیم اخیر، مقامات آمریکایی دور جدیدی از اقدامات را برای جلوگیری از تحقق این امر، آغاز کرده‌اند. علاوه بر مطلوبیت وجود حد معینی از تنش در شبه جزیره، به نظر می‌رسد ایالات‌متحده هر گفتگو و مذاکره‌ای را که خود، محور آن نباشد، عملاً نمی‌پذیرد و آن را تضعیف می‌کند.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه