طارق صالح و سقوط حیس در یمن

پس از سقوط حیس تصاویر حضور طارق صالح در کنار حسن الطاهر _فرماندار الحدیده و منصوب عبدربه هادی _ منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های نیروهای ائتلاف داشت. در خصوص طارق صالح نکاتی وجوددارد که می‌تواند در آینده از او شخصیتی پرنفوذتر بسازد؛

 

?پس از سقوط حیس تصاویر حضور طارق صالح در کنار حسن الطاهر _فرماندار الحدیده و منصوب عبدربه هادی _ منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های نیروهای ائتلاف داشت. در خصوص طارق صالح نکاتی وجوددارد که می‌تواند در آینده از او شخصیتی پرنفوذتر بسازد؛

1-طارق صالح برادرزاده علی صالح است که در شعله‌ور کردن فتنه صنعا که منجر به کشته شدن عمویش شد دست داشت. او یکی از فرماندهان صاحب نفوذ در گارد ریاست جمهوری یمن بود و فرمانده عملیات حیس به حساب می‌آید. گمانه زنی‌ها بر آن است که عربستان و امارات درباره او دیدگاه مثبتی دارند.

2-حضور او در کنار الطاهر به نوعی نشان پذیرش او از سوی حزب حامی عبدربه هادی دارد و این پیام را به نظامیان وابسته به علی صالح مخابره می‌کند که در صورت جدا شدن از نیروهای مقاومت، مورد پذیرش دولت مستعفی قرار خواهند گرفت.

3-در بیانیه‌ای که قبل از حمله به حیس از سوی طارق صادر شد، از ارتش یمن برای مبارزه با انصارالله دعوت شده بود و یکی از دلایل سقوط حیس پیوستن نیروهای نظامی به طارق عنوان شده است.

?#تحلیل_کوتاه
?#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه