آلمان و توقف فروش سلاح به ائتلاف ضد یمن

پس از توافق احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان در راستای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور، اعلام شد که آلمان ازآن‌پس، صادرات سلاح به عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن را متوقف خواهد کرد.

? پس از توافق احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان در راستای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور، اعلام شد که آلمان ازآن‌پس، صادرات سلاح به عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن را متوقف خواهد کرد.

در واکنش به این تصمیم، عادل الجبیر، وزیر خارجه‌ی عربستان، اعلام کرد این کشور نیازی به تسلیحات آلمانی ندارد و می‌تواند سلاح‌های موردنیاز خود را از جاهای دیگری تأمین کند.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

?تحلیل و ارزیابی:

1- پس‌ازآنکه آنگلا مرکل در سفر سال گذشته‌ی خود به عربستان سعودی بر توقف حملات هوایی این کشور به یمن تأکید نمود، زمزمه‌هایی از کاهش و یا توقف خرید تسلیحات آلمانی از سوی عربستان، شکل گرفت.

2- بااین‌وجود، این کشور در سال گذشته حدود 1.3 میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای ائتلاف ضد یمن صادر کرده است.

3- در این زمینه، دولت آلمان طی سال‌های اخیر به جهت اوضاع وخیم حقوق بشری در عربستان و جنایات این کشور در یمن، از سوی منتقدین تحت‌فشار قرار دارد.

4- فروش سلاح از سوی کشورهای اروپایی به بزرگترین ناقضان حقوق بشر طی سال‌های گذشته، به خوبی نمایان‌گر برخورد دوگانه‌ی آن کشورها با این مسئله است.

⭕️ پیامد:
گرچه توقف صادرات سلاح از سوی آلمان به عربستان به‌خودی‌خود تأثیر چندانی بر جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای این کشور و جنایات آن در یمن ندارد، می‌تواند زمینه را جهت توقف فروش سلاح به عربستان از سوی دیگر کشورها تقویت نماید.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه