بازگشت بندر بن سلطان؛ تغییری در راه است؟

روز گذشته دربار آل‌سعود از بازدید 12 ساعته «بندر بن سلطان» از مرکز تحقیقات و امور اطلاع رسانی وابسته به سازمان اطلاعات عربستان و سخنرانی او در کنفرانسی امنیتی – سیاسی در این مرکز خبر داد.

✍ روز گذشته دربار آل‌سعود از بازدید 12 ساعته «بندر بن سلطان» از مرکز تحقیقات و امور اطلاع رسانی وابسته به سازمان اطلاعات عربستان و سخنرانی او در کنفرانسی امنیتی – سیاسی در این مرکز خبر داد. در حاشیه این دیدار حضور خالد العیسی رئیس دفتر دربار سلطنتی عربستان برای استقبال رسمی از این شاهزاده ی به حاشیه رانده شده ،می‌تواند نشانه ای برای بازگشت بندر بن سلطان به سیستم امنیتی عربستان تعبیر شود.

?با توجه به سوابق بندر بن سلطان و در اختیار داشتن سکان سازمان امنیت عربستان از سال 2005 تا 2015 در کنار نقش او در حمایت از گروه‌های تروریستی و بحران آفرینی‌های ریاض در سوریه، عراق و لبنان، حضور او در سازمان امنیتی عربستان بعد از نزدیک به 3سال دوری، می‌تواند از اهمیت برخوردار باشد.

?درصورت بازگشت او به سازمان‌ امنیت عربستان، در آینده می‌توان شاهد افزایش تحرکات امنیتی این کشور در منطقه بود و نتیجه آن می‌تواند پیچیده‌تر شدن حل بحران‌های منطقه‌ای، فعال شدن و گسترش گروه‌های تروریستی و حتی آغاز بحران‌های جدید در منطقه باشد.

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه