طوفان مردم غوطه شرقی علیه تروریست‌ها

هزاران نفر از شهروندان ستم‌دیده در شهرک‌های غوطه شرقی علیه جنایت‌های تروریست‌ها تظاهرات کردند و خواستار خروج عناصر تروریستی و بازگشت امنیت به این مناطق شدند.

اگر چه تحولات میدانی حومه شرقی دمشق در ۲۴ ساعت گذشته تغییر محسوسی نکرد و پیشروی های نیروهای سوری تا لحظه تنظیم این گزارش به پاکسازی شهرک «المحمدیه» ختم شد اما این مردم به گروگان گرفته شده در غوطه شرقی بودند که همه معادلات را تغییر دادند.

عصر روز گذشته (سه شنبه) هزاران نفر از شهروندان ستم دیده در شهرک های «حموریه و سقبا» علیه جنایت های عناصر تروریستی تظاهرات کردند و خواستار خروج عناصر تروریستی و بازگشت امنیت به این شهرک ها شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از فرار عناصر تروریستی از شهرک «حموریه و سقبا» خبر داد و گفت: شدت اعتراض های مردمی به حدی بود که تروریست ها فرار را به قرار ترجیح دادند و با تخلیه پایگاه های خود به سمت شهرک های «عین ترما، کفربطنا و …» متواری شدند.

نقشه میدانی دمشق
**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی با بیان این که پرچم سوریه در شهرک های «حموریه و سقبا» برافراشته شد، افزود: صبر مردم به گروگان گرفته شده پس از چند سال جنایت تروریست ها لبریز شد و حالا خود را برای استقبال از نیروهای ارتش آماده می کنند.

به گزارش مشرق، ساعتی قبل هم شهروندان مظلوم شهرک «مسرابا» در غرب شهرک «حوش الاشعری» تظاهرات گسترده ای را علیه تروریست ها آغاز کردند؛ جوانان این شهرک از همه مردم درخواست کردند برای پایان ظلم تروریست ها به میدان بیایند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده، وضعیت در شهرک مسرابا ملتهب گزارش شده و تاکنون خبری از واکنش عناصر تروریستی به اعتراض های مردم مخابره نشده است و باید منتظر ماند و دید واکنش آنان به تظاهرات مردم چه خواهد بود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق تظاهرات مردم غوطه شرقی را علیه تروریست ها را رسوایی بزرگ برای رسانه های غربی – عربی – صهیونیستی توصیف کرد و گفت: رسانه های حامی تروریست ها در دو هفته گذشته با جوسازی و دروغ پراکنی مدعی جنایت ارتش سوریه در غوطه شرقی بودند.

وی با بیان این که مردم در مناطق اشغالی غوطه شرقی علیه تروریست ها در حال انقلاب کردن هستند، گفت: تظاهرات مردم در غوطه شرقی علیه تروریست ها منحصر به ۲۴ ساعت اخیر نمی شود و اعتراضات گسترده آنان از سال گذشته آغاز شده است.

گزارش‌های دیگری از تحولات غوطه شرقی دمشق:

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق/ عقب‌نشینی نیروهای سوری از شهرک راهبردی الشیفونیه/ پیشروی ۱۰ کیلومتر مربعی در غرب شهرک دوما + نقشه میدانی و تصاویر

این منبع میدانی با بیان این که رسانه های مدعی بی طرفی در روزها و ماه های گذشته خبر تظاهرات مردم غوطه شرقی را علیه تروریست ها سانسور می کردند، گفت:  رسانه های مانند بی بی سی در روزهای گذشته نقش دایه مهربان تر از مادر را برای مردم غوطه شرقی ایفا کردند و حالا هم با وقاحت تمام، اعتراض های مردم را در غوطه شرقی تحریف کردند.

 وی با بیان این که بی بی سی با تحریف این خبر فقط به دامنه شرمساری های رسانه ای خود افزود، تصریح کرد: بی بی سی در تیتر خبر خود از تسلط نیروهای دولتی بر شهرک حموریه خبر داده اما در متن خبر  به صورت غیر مستقیم به بیرون راندن تروریست ها توسط مردم اعتراف کرده است.

براساس این گزارش، نیروهای دولتی سوریه تاکنون وارد شهرک حموریه نشده اند و بی بی سی در متن گزارش خود به جای این که به واقعیت (تظاهرات گسترده مردم علیه تروریست ها) اشاره کند از واژه مبهم «فشار» و جملات بی ربط درباره حمله شیمیایی استفاده کرده که در نوع خود یک افتضاح رسانه ای است.

به گزارش مشرق، مردم در غوطه شرقی در حالی تحولات را ۱۸۰ درجه به سود خود تغییر داده اند که برخی جریان های داخلی به سرکردگی یکی از نماینده های مجلس، جبهه مقاومت را تحت شدیدترین حملات قرار دادند و در نقش دفاع از تروریست های جبهه النصره ظاهر شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری از ساعتی قبل عملیات گسترده ای را در محور شمالی شهرک الشیفونیه با هدف پاکسازی شهرک راهبردی «الریحان» آغاز کردند؛ تاکنون مزارع جنوبی الریحان از لوث وجود تروریست ها پاکسازی شده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه دو هفته پس از درگیری‌های سنگین میان تروریست‌ها + تصاویر و نقشه میدانی

با پاکسازی این مزارع، نیروهای سوری به ورودی های شهرک الریحان رسیدند؛ این شهرک دروازه شرقی برای ورود به شهرک دوما به شمار می آید؛ از حومه غربی مزارع «عب دوما» هم خبر می رسد، عملیات نیروهای سوری برای دو نیم کردن مناطق اشغالی در غوطه شرقی آغاز شده است.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای سوری بتوانند خود را از مزارع «عب دوما» به شرق اداره مرکبات برسانند، ارتباط تروریست ها در شمال غوطه شرقی (دوما، حرستا و الریحان) با بخش های جنوبی (عین ترما، کفربطنا، جوبر و زملکا) قطع می شود.

در حال حاضر فاصله نیروهای سوری از مزارع «عب دوما» با شرق اداره مرکبات در حومه شهرک حرستا حدود ۳ کیلومتر است؛ شهرک مسرابا در حدفاصل  مزارع «عب دوما» و اداره مرکبات قرار گرفته است.

 

این مطلب، صرفاً جهت اطلاعِ مخاطبان، نخبگان، اساتید، دانشجویان، تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران بازنشر یافته و الزاماً منعکس‌کننده‌ی مواضع و دیدگاه‌های اندیشکده راهبردی تبیین نیست.

منبع:مشرق نیوز

ارسال دیدگاه