تلاش اردوغان برای رهایی تروریست‌ها از غوطه

با پیشروی ارتش سوریه در غوطه‌ی شرقی و استیصال گروه‌های تروریستی برای مقابله با ارتش سوریه و متحدانش، این گروه‌ها از دولت ترکیه درخواست کمک کرده‌اند تا شرایط را برای آنان تغییر دهد. ترکیه با برقرار کردن تماس‌های تلفنی با رؤسای جمهور ایران و روسیه اولین گام خود را برای حل این مسئله برداشته‌است.

✅با پیشروی ارتش سوریه در غوطه‌ی شرقی و استیصال گروه‌های تروریستی برای مقابله با ارتش سوریه و متحدانش، این گروه‌ها از دولت ترکیه درخواست کمک کرده‌اند تا شرایط را برای آنان تغییر دهد. ترکیه با برقرار کردن تماس‌های تلفنی با رؤسای جمهور ایران و روسیه اولین گام خود را برای حل این مسئله برداشته‌است.طبق گفته وزیر خارجه قزاقستان این تماس‌های تلفنی مقدمه‌ای برای نشست آستانه در 16 مارس خواهد بود. در این تماس تلفنی ایران شرط کرده‌است که گروه‌های تروریستی باید از غوطه‌شرقی انتقال یابند.

◀اگر این شرط محقق شود، آنگاه امنیت حدود 5 ملیون شهروند که در دمشق و اطراف آن زندگی می‌کنند، تامین و ابزار فشار بر دمشق رفع خواهد شد و عملا ایران و روسیه به یکی از اهداف اصلی خود (بقای بشار) دست خواهند یافت.

◀احتمال اینکه در نشست آستانه گزینه‌ی انتقال اهالی تحت محاصره‌ی تروریست‌ها در فوعه و کفریا از سوی ایران مطرح شود وجود دارد. اگر ساکنان این روستا منتقل شوند در صورتی که محور مقاومت در جبهه‌ی شمالی سوریه عملیات‌هایی انجام دهد، معارضین نخواهند توانست از اهالی آنجا به عنوان اهرم مذاکره یا سپر جنگی استفاده کند. لذا عملیات با سهولت و آرامش خاطر بیشتری انجام خواهد شد.

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه