غافلگیری و شتاب‌زدگی آمریکایی‌ها، کره شمالی را از پیشنهاد برای مذاکره پشیمان خواهد کرد؟

30 آذرماه بود که نشریه «فارن افرز» در یکی از مقالات خود، نقشه راه مذاکره دولت آمریکا با کره شمالی را ترسیم و توصیه‌هایی را برای موفقیت در مذاکرات ارائه کرد. ازجمله مهم‌ترین توصیه‌ها این بود که دولت آمریکا خود را برای «مذاکره بدون پیش‌شرط با کره شمالی» و دادن امتیازهایی ازجمله «توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی و ژاپن» در شبه‌جزیره کره آماده کند

 

?30 آذرماه بود که نشریه «فارن افرز» در یکی از مقالات خود، نقشه راه مذاکره دولت آمریکا با کره شمالی را ترسیم و توصیه‌هایی را برای موفقیت در مذاکرات ارائه کرد. ازجمله مهم‌ترین توصیه‌ها این بود که دولت آمریکا خود را برای «مذاکره بدون پیش‌شرط با کره شمالی» و دادن امتیازهایی ازجمله «توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی و ژاپن» در شبه‌جزیره کره آماده کند.

?تحلیل و ارزیابی

1- بعد از نشر علنی دعوت رهبر کره شمالی از رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره مستقیم، بررسی مواضع اعلام‌شده از سوی دولت آمریکا نشان از نوعی غافلگیری و شتاب‌زدگی در واکنش به این دعوت دارد.

2- سخنگوی کاخ سفید مذاکره با کره شمالی را منوط به انجام اقدامات ملموس از سوی این کشور دانست که به معنی گذاشتن پیش‌شرط برای مذاکره است.

3- دونالد ترامپ نیز روز جمعه در تماس تلفنی با نخست‌وزیر ژاپن بر حفظ فشار حداکثری بر کره شمالی تأکید کرد که یکی از وجوه آن می‌تواند ادامه رزمایش‌های نظامی مشترک باشد.

4- دو اقدامی که تا به امروز دولت آمریکا از خود بروز داده است، نشانه‌هایی از غافلگیری، شتاب‌زدگی و عدم توجه به توصیه‌های محافل فکری این کشور دارد و می‌تواند کره شمالی را از پیشنهاد مذاکره مستقیم پشیمان کند.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

#تحلیل_مرتبط:
♦️کره شمالی؛ «گذار از بازدارندگی به کنترل تسلیحات»

? https://t.me/Tabyincenter/14116

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه