سالنامه‌ «تبیین»/ کشورهای منطقه در سال 96؛ روندها و رویدادها

اندیشکده راهبردی تبیین هم‌چون سال 94و 95 تلاش کرده است تا تحولات مهم کشورهای منطقه در سال 96 را به صورت تحلیلی، مرور و دورنمای احتمالی سال 97 را بیان نماید. امید است این گزارش‌ها در فهم تحولات کشورهای منطقه مفید واقع شود.

 

اندیشکده راهبردی تبیین – قطعا یکی از ویژگی‌های بارز کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، تحولات سریع و درهم‌تنیده آنان است. چنین امری، امکان کارآمدی و حتی صحتِ تحلیل‌های نقطه‌ای و محدود را بسیار بعید می‌سازد، لذا تلاش برای اتخاذ زاویه‌ی دیدی گسترده از تحولات کشورها از یک‌سو و شبکه‌ای دیدن تحولات آن‌ها در چارچوب معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی دیگر، امری ضروری است که تحلیل را عینی‌تر و پیش‌بینی‌های نزدیک به واقع را دقیق‌تر خواهد ساخت.

اندیشکده راهبردی تبیین با فهم چنین ضرورتی، هم‌چون گزارش‌های سالانه از برخی کشورها در سال 94 و 95 این بار هم تدوین گزارش‌های تحلیلی‌ از رویدادها و روندهای کشورهای مهم پیرامونی ایران در سال 1396 را در دستور کار قرار داد تا بتواند خدمتی به جامعه تحلیل‌گران منطقه‌ای و سیاست خارجی و به‌ویژه تحلیل‌گران نسل سوم انقلاب اسلامی عرضه دارد. امید که مقبول افتد.

 

ارسال دیدگاه