اینستاگرام/ آیا در غائله‌های اخیر در ایران پای عربستان در میان است؟

اگر این فرضیه را کامل رد کنیم که پای عربستان در ماجرای حمله به سفارت ایران در لندن وسط است، نگاه‌مان به مسئله بسیار ساده‌اندیشانه است. «غائله دی» (۹۶) که پیشامد کرد، – به عنوان ناظر تحولات منطقه- برایم قطعی شد که آنچه «#محمد_بن_سلمان» درباره ایران گفته بود، عملاً کلید خورده است.

اگر این فرضیه را کامل رد کنیم که پای #عربستاندر ماجرای حمله به سفارت #ایران در #لندنوسط است، نگاه‌مان به مسئله بسیار ساده‌اندیشانه است. «غائله دی» (۹۶) که پیشامد کرد، – به عنوان ناظر تحولات منطقه- برایم قطعی شد که آنچه «#محمد_بن_سلمان» درباره ایران گفته بود، عملاً کلید خورده است.
بن سلمان ۱۲ اردیبهشت ۹۶ (۲ می ۲۰۱۷) در گفت‌وگویی با #العربیه گفت، «چطور با کسی یا رژیمی تفاهم می‌کنید که… منطقش این است که [امام] مهدی منتظر می‌آید و باید بستر را برای رسیدن او آماده کنند و بر جهان اسلام مسلط شوند و مردمشان را بیش از سه دهه از توسعه محروم کنند و آنان را وارد مرحله گرسنگی و زیرساخت بد برای تحقق آن هدف کنند… تقریبا هیچ نقطه‌ای برای تفاهم با این رژیم نیست… این رژیم را چندین بار آزموده‌اند… یک بار گزیده شدیم و دو بار گزیده نخواهیم شد. می‌دانیم که ما هدف اصلی رژیم ایران هستیم؛ رسیدن به قبله مسلمانان هدف اصلی رژیم ایران است. منتظر نمی‌شویم تا نبرد در عربستان در بگیرد؛ بلکه تلاش می‌کنیم تا این نبرد در ایران باشد نه در عربستان»

متن کامل مقاله:

آیا در غائله‌های اخیر در ایران پای عربستان در میان است؟

#اندیشکده_راهبردی_تبیین

ارسال دیدگاه