مذاکره با رژیم صهیونیستی، پیروزی ملت فلسطین را به تأخیر می‌اندازد

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه‌ی اسماعیل هنیه: «حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغ‌گو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران، عاید آن ملت ستم‌کشیده نمی‌کند.»

? مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه‌ی اسماعیل هنیه: «حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغ‌گو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران، عاید آن ملت ستم‌کشیده نمی‌کند.»

 

?تحلیل و ارزیابی:

? جریان مذاکره و سازش با رژیم صهیونیستی، با پذیرش اصل وجود این رژیم نامشروع، در پی همزیستی با آن است. بااین‌حال، مذاکره با این رژیم، حداقل به دلایل زیر عملاً غیرمنطقی و غیرعقلانی است:

1- آرمان نیل تا فرات رژیم: یکی از مهم‌ترین اهداف رژیم صهیونیستی از بدو تشکیل، سلطه بر سرزمین‌های اسلامی از نیل تا فرات بوده است. بدیهی است که هرگونه مذاکره‌ی این رژیم در مقاطع گوناگون، تنها نوعی تاکتیک موقت در راستای دستیابی به آن هدف است. مذاکره با رژیمی که هدف آن یهودی‌سازی نیل تا فرات است، کاملاً غیرعقلانی است.

2- مذاکره بر سر سرزمین با دشمن اشغالگر، هیچ پشتوانه‌ی عقلانی‌ای ندارد. پیروزی بر دشمنی که با جنایت و کشتار سعی در پاکسازی نژادی سرزمین‌های اسلامی دارد، با مذاکره حاصل نخواهد شد.

3- عبرت از تجربه‌ی سازش: با این حال، تجربه‌ی چندین دور مذاکره با رژیم صهیونیستی، نشان داده علاوه بر آنکه مسئله‌ی فلسطین را از صدر مسائل جهان اسلام به حاشیه میراند، جنایت و وحشیگری رژیم غاصب را کم نمی‌کند و نتیجه‌ای برای ملت فلسطین به همراه ندارد.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه