معامله قرن؛ کارگردانی آمریکا، بازیگری دولت‌های عرب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با تائید تحلیل او از چالش‌های بزرگ امت اسلامی، بر این‌که «خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب این منطقه و نقشه‌های خباثت‌آمیز آنان در تبعیت از شیطان بزرگ آمریکا» یکی از این چالش‌هاست، صحه گذاشته‌اند.

?#پاسخ_امام_به_حماس
✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

?رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با تائید تحلیل او از چالش‌های بزرگ امت اسلامی، بر این‌که «خیانت و نفاق برخی از کشورهای عرب این منطقه و نقشه‌های خباثت‌آمیز آنان در تبعیت از شیطان بزرگ آمریکا» یکی از این چالش‌هاست، صحه گذاشته‌اند.

?اگرچه وابستگی سیاسی عربستان و سایر کشورهای عربی متحدش به آمریکا، مطلق نیست و همواره درصدی از استقلال در اتخاذ مواضع را دارا هستند اما تحقق اراده‌ی شوم آن‌ها در موضوع فلسطین، بدون طراحی کلان و حمایت آمریکا، کمتر امکان‌پذیر است. به همین دلیل نیز با روی کار آمدن ترامپ و تشدید حمایت‌ آمریکا از رژیم صهیونیستی و نقش‌آفرینی جرالد کوشنر در پرونده فلسطین، ولیعهد جوان و قدرت‌طلب عربستان، زمینه را برای آشکار ساختن هر چه بیشتر تمایلش جهت عادی‌سازی روابط با این رژیم مهیا دیده است. یکی از دلایلی که باعث شده تا بن سلمان در همراهی با رژیم صهیونیستی، شتابی معنادار داشته باشد، فهم او از جدیت ترامپ و تیمش در این پرونده است. بن سلمان می‌داند که برای کسب حمایت بیشتر آمریکا، باید بر دو گزینه اصرار بورزد؛ ضدیت بیشتر با ایران، همراهی نزدیک‌تر با رژیم صهیونیستی.

?واقعیت این است که طراحی، کارگردانی و حتی نقش اولی در ایجاد و هدایت چالش‌های اساسی جهان اسلام به ویژه در پرونده فلسطین، هم‌چنان برعهده آمریکاست و سایر مقامات دولت‌های عربی، با شدت‌های مختلف، در حال خوش‌رقصی برای آمریکا و کسب حمایت‌های او هستند. اکنون اما، با توجه به اهمیت بالای مساله فلسطین، خیانت بزرگ آنان در حال رقم خوردن است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه