ظلم و قساوت صهیونیست‌ها در فلسطین

رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ی آقای اسماعیل هنیه به شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست اشاره کردند. برخی از مواردی که این رژیم در حق مردم فلسطین روا داشته و با سرکوب راهپیمایی بازگشت به اوج خود رسید در زیر می‌آید:

?#پاسخ_امام_به_حماس
✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

✅رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه‌ی آقای اسماعیل هنیه به شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست اشاره کردند. برخی از مواردی که این رژیم در حق مردم فلسطین روا داشته و با سرکوب راهپیمایی بازگشت به اوج خود رسید در زیر می‌آید:

1-روز جمعه و همزمان با روز زمین (30 مارس) فلسطینی‌های ساکن باریکه غزه به دعوت جنبش حماس اقدام به برگزاری راهپیمایی بزرگ «بازگشت» در مرز باریکه غزه با فلسطین اشغالی کردند. با وجود اینکه این راهپیمایی کاملا مسالمت آمیز بود نظامیان رژیم صهیونیستی با گلوله و بمب دودزا حدود 20 فلسطینی را شهید و بیش از 1400 نفر را مجروح کردند.

2-رژیم صهیونیستی با تحریم دارویی نوار غزه از خدمات رسانی به بیماران جلوگیری می‌کند و این موضوع باعث شده‌است که افزایش بیماری‌ها در باریکه غزه به یک تهدید جدی تبدیل شود. از طرفی این رژیم از انتقال بیماران به مصر و مراکز درمانی فلسطین جلوگیری می‌کند تا از این راه سطح بهداشت و افزایش مرگ و میر را در این منطقه افزایش دهد.

3-رژیم اشغالگر قدس 300 فلسطینی را به دلیل اظهار عقیده‌شان در شبکه اجتماعی فیس‌بوک زندانی کرد. رژیم صهیونیستی این افراد را به اتهام تشویق به خشونت و تروریسم در محاکم قضایی محاکمه کرده‌است.

4-آلوده کرده زمین‌ها و محصولات کشاورزی یکی دیگر از اقدامات صهیونیست‌ها در فلسطین است به نحوی که نزارالوحیدی مدیر اداره خاک و آبیاری در وزارت کشاورزی فلسطین در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: هواپیماهای کشاورزی رژیم صهیونیستی اقدام به پاشیدن داروهای شیمیایی به مزارع واقع در باریکه غزه میکنند که این داروها باعث نابودی محصولات و آسیب رساندنت به خاک می‌شود.

5-محاصره هوایی، زمینی و دریایی باریکه غزه موجب شده از آغاز زمان محاصره بیش از 272 هزار شهروند بیکار شده و بیش از 100 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی فاقد کار شوند. از آغاز زمان محاصره 20 هزار واحد مسکونی کاملا تخریب شده‌است و به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه 100 هزار نفر بدون سرپناه مانده‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه