مبارزه و مقاومت، تنها راه نجات فلسطین مظلوم

رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، «مبارزه و مقاومت» را تنها راه نجات فلسطین مظلوم و تنها نسخه شفابخش جراحات وارد بر پیکر ملت فلسطین عنوان کرده‌اند.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
#پاسخ_امام_به_حماس

? رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) در پاسخ به نامه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، «مبارزه و مقاومت» را تنها راه نجات فلسطین مظلوم و تنها نسخه شفابخش جراحات وارد بر پیکر ملت فلسطین عنوان کرده‌اند. اینکه چرا مبارزه و مقاومت، تنها راه نجات ملت فلسطین است از چند بعد قابل‌بررسی است.

?تحلیل و ارزیابی

1- نقطه مقابل «مبارزه و مقاومت»، «مذاکره و سازش» است. تجربه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس ثابت کرده که رهبرانی مانند یاسر عرفات که رو به مذاکره و سازش با رژیم صهیونیستی و حامیان او آورده‌اند، نتوانسته‌اند حقوق ملت فلسطین را بازگردانند.

2- ماهیت دشمن صهیونیستی و حامیان آن «شرور و خبیث» است. مذاکره با شرور و خبیث عقلانی و سازش با آن امکان‌پذیر نیست. رژیم اشغالگر قدس بارها حتی در حین مذاکرات سازش، رفتارهای خباثت آمیز خود را متوقف نکرده است.

3- در شرایطی که رژیم صهیونیستی اراضی ملت فلسطین را غصب و اشغال مستمر کرده است، مذاکره و سازش عملی نیست و اعتبار حقوقی نیز ندارد. ملتی که تحت شدیدترین حملات و محاصره‌ها قرار دارد چگونه می‌تواند نجات خود را در چیزی غیر از مبارزه و ایستادگی در راه احقاق حقوق خود پی گیرد؟

◀️ نتیجه اینکه بنا به دلایل «تجربی»، «عقلی- منطقی» و «عملی»، مذاکره و سازش جایی در فرایند تحقق آرمان آزادی فلسطین ندارد و مبارزه و مقاومت، تنها راه نجات فلسطین مظلوم از ظلم و ستم اشغالگران صهیونیستی و حامیان آن‌ها است.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه