رسوایی‌های داخلی ترامپ و حمله به سوریه

سه روز پیش، ایالات‌متحده با همراهی انگلیس و فرانسه، به بهانه‌ی ساخت و استفاده‌ی دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، بیش از 100 فروند موشک به سمت پایگاه‌ها و برخی اماکن راهبردی سوریه شلیک کرد.

رسوایی‌های داخلی ترامپ و حمله به سوریه

?سه روز پیش، ایالات‌متحده با همراهی انگلیس و فرانسه، به بهانه‌ی ساخت و استفاده‌ی دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، بیش از 100 فروند موشک به سمت پایگاه‌ها و برخی اماکن راهبردی سوریه شلیک کرد.

بااین‌حال، مقیاس و نتیجه‌ی عملیات موشکی آمریکا که پرسروصدا و عملاً بی‌نتیجه بود، بسیاری از تحلیلگران را با پرسش‌هایی جدی در قبال اهداف اصلی و پشت پرده‌ی این عملیات روبرو ساخته است.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

?تحلیل و ارزیابی:

1- دونالد ترامپ، بی‌شک یکی از پرچالش‌ترین روسای جمهور ایالات‌متحده در طول تاریخ چند صدساله‌ی این کشور بوده است. رسوایی‌های اخلاقی و بعضاً اقتصادی و امنیتی وی، او را به حاشیه‌سازترین چهره‌ی بین‌المللی حال حاضر تبدیل کرده است.

2- وی هم‌اکنون درصحنه‌ی داخلی با رسوایی‌های متعددی روبروست که حداقل سه مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

?اتهامات متعدد فساد جنسی و روابط نامشروع (که بازیگر مشهور فیلم‌های ضداخلاقی، یکی از پرسروصداترین نمونه‌های اخیر آن بوده است)

?ارتباط ستاد انتخاباتی وی با روسیه

?ارتباط وکیل ترامپ (مایکل کوهن) با عناصر روس.

?ارتباط ترامپ و فرزندانش با مافیای مالی نیویورک

3- برخلاف این باور عمومی که مسائل امنیت ملی از سیاسی‌کاری جداست، رفتارهای رئیس‌جمهور آمریکا نشان‌دهنده‌ی حقیقتی دیگر است.

4- به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین اهداف حمله‌ی موشکی به برخی تأسیسات سوری، انحراف افکار عمومی از انحرافات و رسوایی‌هایی بوده که کاخ سفید ترامپ را احاطه کرده است.

#تحلیل_کوتاه
? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه