دستاوردهای تسلیم شدن تروریست‌ها در مناطق قلمون شرقی 

با فتح برخی شهرهای منطقه قلمون شرقی، دولت سوریه با میانجی‌گری روسیه با مسلحین به توافق رسید تا از شهرهای «الرحیبة»، «جیرود»، «المنصورة»، «الناصریة» «العطنة» و ... خارج شوند و به ادلب یا جرابلس ـ در شمال سوریه ـ منتقل شوند. با انجام این توافقنامه، منطقه قلمون شرقی در شمال شرق دمشق از بخش زیادی از تروریست‌ها خالی خواهد شد که دستاوردهای زیر را در پی خواهد داشت:

 
✍️#تحلیل_کوتاه 
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین 
 
?با فتح برخی شهرهای منطقه قلمون شرقی، دولت سوریه با میانجی‌گری روسیه با مسلحین به توافق رسید تا از شهرهای «الرحیبة»، «جیرود»، «المنصورة»، «الناصریة» «العطنة» و … خارج شوند و به ادلب یا جرابلس ـ در شمال سوریه ـ منتقل شوند. با انجام این توافقنامه، منطقه قلمون شرقی در شمال شرق دمشق از بخش زیادی از تروریست‌ها خالی خواهد شد که دستاوردهای زیر را در پی خواهد داشت:
 
1-به دلیل وجود ارتفاعات در قلمون و واقع شدن این منطقه بین کشور سوریه و لبنان، هر نیرویی که بر آن مسلط شود امکان رصد تحرکات حومه آن تا دمشق را خواهد داشت. بنابراین با تخلیه تروریست‌ها از این منطقه امنیت دمشق افزایش خواهد یافت.
 
2-قلمون در مسیر خطوط مواصلاتی بین دمشق و بنادر سوریه (غرب سوریه) قرار گرفته است. با این توضیح تامین تجهیزات از بنادر طرطوس و لاذقیه آسان‌تر خواهد شد. راه مواصلاتی دمشق و منطقه‌ی «بادیة السوریه» نیز از قلمون می‌گذرد و اشراف بر آن به معنای تامین امنیت خط بیروت، دمشق، بغداد است.
 
3-پیروزی در قلمون موجب افزایش روحیه ارتش سوریه و تلاش برای تکمیل خروج تروریست‌ها از مناطقی مانند یرموک و غیره خواهد شد. همچنین شکست‌های پیاپی تروریست‌ها موجب شده‌است توافق‌های انتقال از مناطق مهم به مناطق دورتر مانند ادلب و جرابلس را آسان‌تر بپذیرند.
 
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
@Tabyincenter

ارسال دیدگاه