رژیم صهیونیستی در سوریه؛ ضربات سریع در فرصت محدود

رژیم صهیونیستی در سوریه؛ ضربات سریع در فرصت محدود

#تحلیل_کوتاه
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

بررسی روندهای جاری در سوریه نشان‌دهنده سرعت یافتن شکست و انتقال تروریست‌ها از مناطق نزدیک دمشق به مناطق شمالی است. این روندها به طور مشخص در غوطه‌ی شرقی، قلمون شرقی و اکنون در یرموک در حال جریان است. این افزایش سرعت روند به نفع جبهه مقاومت موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده‌است تا اولا حملات خود علیه سوریه را افزایش دهد و همچنین در ادبیاتش ضد جبهه مقاومت تغییر چشمگیری مشاهده شود.

 با توجه به شرایط منطقه می‌توان دریافت که برخی مسائل مهم در جهان اسلام این فرصت را برای رژیم صهیونیستی مهیا کرده است. این مسائل شامل نزدیک بودن انتخابات لبنان، انتخابات عراق، موعد اعلام تصمیم ترامپ برای خروج یا بقا در برجام و نزدیک شدن به موعد انتقال سفارت به قدس می‌شود.

 نزدیکی انتخابات لبنان، حزب‌الله را برای فعالیت منطقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی در سوریه محدود می‌کند. موعد اعلام تصمیم ترامپ با در نظر گرفتن برخی شرایط داخلی ایران، تا کنون ایران را از پاسخ درخور ضد رژیم اشغالگر قدس بازداشته است. علاوه بر این، معادلات میدانی سوریه به سود محور مقاومت در جریان است و هر عامل مداخله گری در این عرصه به گونه ای که این معادلات را تحت تاثیر قرار دهد، خوشایند مقاومت نیست.

 به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی اکنون با فهم شرایط منطقه‌ای، در تلاش است تا از این فرصت محدود نهایت استفاده را ببرد تا ضربات بیشتری به محور مقاومت وارد سازد. پاسخ مقاومت اما اگرچه قطعی است اما نه در زمینی که دیگران برایش طراحی کرده‌اند.

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی :herb: اندیشکده راهبردی تبیین

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه