ایتا/ رهبر معظم انقلاب: مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند

رهبر معظم انقلاب در جدیدترین سخنرانی خود در دانشگاه فرهنگیان به مطالب مهمی اشاره کردند که گزیده ای از مهمترین بیانات ایشان در ذیل خواهد آمد

رهبر انقلاب در دانشگاه فرهنگیان:

 

⚪[آمریکایی‌ها] می‌خواهند حکامی در کشورها باشند که پولشان را بگیرند و دستورات را انجام دهند و هروقت هم خواستند عوضشان کنند. همان‌طور که رضاخان را برداشتند و پسرش را آوردند؛ همچنان‌که در کشورهای خلیج فارس این حالت وجود دارد، مانند عبد ذلیل آمریکا.

 

?چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به رؤسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم. چنین می‌گوید که من ۷ تریلیون دلار برای شما خرج کردم و شما باید این کار را بکنید.خرج کردی که به عراق سوریه مسلط شوی؛ خب نتوانستی، به درک!

 

*⃣می‌گوید «باید» این کار را بکنید؛ می‌خواهد به جمهوری اسلامی هم «باید» بگوید.ملت ایران مستقل و عزیز است. حکام گذشته‌ی این ملت، عزت ملت را گرفتند و مردم را ذلیل کردند. حالا جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی آمده و آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند.برخی [از داخلی‌ها] می‌گفتند چه اصراری دارید که می‌ایستید… خدا از سر تقصیراتشان بگذرد. 

 

⬅بنده از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید؛ هم در جلسه‌ی عمومی گفتم و هم در جلسه‌ی خصوصی.

گفتم اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید. یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند.

دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک می‌گوید من قبول ندارم.

 

?حالا گفته می‌شود با ۳ کشور اروپایی ادامه می‌دهیم. من به این ۳ کشور هم اعتماد ندارم؛ به این‌ها هم اعتماد نکنید.

اگر می‌خواهید قرارداد بگذارید، تضمین عملی بگیریم وَالّا این‌ها همه همان کار آمریکا را خواهند کرد.

اگر توانستید تضمین بگیرید که خب، البته من بعید میدانم. اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد.

 

⏮مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند: آیا عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ باید عزت و منافع ملت به معنای واقعی کلمه تأمین شود. ۹۷/۲/۱۹

 

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

 

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

 

ارسال دیدگاه