سخنان سید مقاومت؛ تغییر محاسبات دشمن صهیونیستی

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت شهید بدرالدین، برخی جزئیات حمله‌ی موشکی به جولان که در پاسخ به هجمه‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه البعث رخ داد را فاش کرد. اما آنچه بیشتر توجه را به خود جلب کرد این بود که پاسخ مقاومت در صورت حمله‌ی بعدی رژیم صهیونیستی به سوریه قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار خواهد داد.

 
سخنان سید مقاومت؛ تغییر محاسبات دشمن صهیونیستی
 
?# تحلیل_کوتاه
??# تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
✅سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت شهید بدرالدین، برخی جزئیات حمله‌ی موشکی به جولان که در پاسخ به هجمه‌های رژیم صهیونیستی به پایگاه البعث رخ داد را فاش کرد. اما آنچه بیشتر توجه را به خود جلب کرد این بود که پاسخ مقاومت در صورت حمله‌ی بعدی رژیم صهیونیستی به سوریه قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار خواهد داد.
 
⭐تحلیل
 
1-در هفته‌های اخیر به دلیل شرایط منطقه‌ای از جمله انتخابات لبنان، انتخابات عراق، تعیین تکلیف خروج یا عدم خروج مریکا از برجام حملات رژیم صهیونیستی به سوریه به طور چشمگیری افزایش یافت، اما با پایان یافتن شرایط یاد شده، جبهه مقاومت حملات رژیم اشغالگر قدس را پاسخ داد. این اقدام بدین معنا است که جبهه مقاومت تصمیمی جدی برای پاسخ دادن تجاوزات رژیم صهیونیستی گرفته است.
 
2-وعده سید حسن نصرالله مبنی بر پاسخ دادن در قلب سرزمین‌های اشغالی سطحی از بازدارندگی را ایجاد خواهد کرد. این در شرایطی است که رژیم صهیونیستی در داخل نیز با راهپیمایی بازگشت فلسطینیان و ناامنی‌های ناشی از انتقال سفارت آمریکا به قدس درگیر است و طبیعتا جنگیدن در دو جبهه‌ برای آنان دشوارتر خواهد بود. شرایط مذکور موجب خواهد شد صهیونیست‌ها محاسبات خود را نسبت به حمله‌ به سوریه تغییر دهند.
 
3-نکته‌ی دیگر این است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه آزادی عمل خود را از دست خواهد داد و این به معنای شکست نسبی آنان در جبهه ی هوایی سوریه خواهد بود.
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه