بازیابی و بازسازی تحریم های ایران؛ راهکنش جدید تحریمی آمریکا

با خروج ایالات‌متحده از برجام، رئیس‌جمهور آن کشور اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران باز خواهد گشت و علاوه بر آن، شدیدترین تحریم‌های تاریخ نیز علیه این کشور اعمال خواهد شد.

#بازیابی و #بازسازی تحریم های ایران؛ راهکنش جدید تحریمی آمریکا
 
? با خروج ایالات‌متحده از برجام، رئیس‌جمهور آن کشور اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران باز خواهد گشت و علاوه بر آن، شدیدترین تحریم‌های تاریخ نیز علیه این کشور اعمال خواهد شد.
 
همچنین، ساعاتی پس از خروج آمریکا، وزارت خزانه‌داری آن کشور با انتشار یک سند توضیحی به سوالاتی پیرامون بازگشت تحریم‌های ایران پاسخ داد و فرایند آن را تشریح کرد.
 
 
✍ #تحلیل_کوتاه 
✍✍ #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
? تحلیل و ارزیابی
 
?علی‌رغم تعهد رسمی آمریکا طبق برجام برای تعلیق و لغو تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، هفته پیش رئیس جمهور این کشور دستور خروج از توافق هسته ای و بازگشت تحریم ها را صادر کرد.
 
⭕️با خروج ایالات متحده از برجام به نظر می‌رسد #راهبرد_تحریمی این کشور در دوره‌ی پس از خروج، از دو جزء اصلی تشکیل شود:
 
1-بازیابی تحریم‌های پیشین: در این حوزه، ایالات‌متحده همان‌گونه که اعلام کرده است، در بازه‌های زمانی حداکثر 90 و 180 روزه، تحریم‌هایی را که به‌موجب برجام روی کاغذ لغو و تعلیق شده بودند، باز خواهد گرداند و ازآن‌پس هر بنگاه و کشوری که در حوزه‌های اعلام‌شده، با ایران به همکاری بپردازد، تحت تحریم‌های ثانویه قرار خواهد گرفت.
 
2- #بازسازی ساختار تحریم‌ها با وضع و اعمال #تحریم‌های_جدید: در این بخش، ایالات‌متحده نه‌تنها افراد و شرکت‌های جدیدی را به فهرست تحریم‌های پیشین خواهد افزود، بلکه تحریم‌هایی شدیدتر بر بخش‌هایی که از پیش تحریم بوده‌اند نیز وضع خواهد نمود. همچنین ممکن است ایران در حوزه‌هایی جدید نیز مورد تحریم قرار گیرد.
 
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه