تحرکات ماجراجویانه‌ی آمریکا در شبه‌جزیره‌ی کره و چشم‌انداز مذاکرات 

پس از برگزاری یک رزمایش مشترک هوایی میان کره‌ی جنوبی و ایالات‌متحده، رهبر کره‌ی شمالی دیدار خود را با رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی لغو کرد و اعلام شد چنین اقداماتی می‌تواند دیدار آتی کیم جونگ اون و ترامپ را با مخاطره مواجه نماید.

تحرکات ماجراجویانه‌ی آمریکا در شبه‌جزیره‌ی کره و چشم‌انداز مذاکرات 
 
? پس از برگزاری یک رزمایش مشترک هوایی میان کره‌ی جنوبی و ایالات‌متحده، رهبر کره‌ی شمالی دیدار خود را با رئیس‌جمهور کره‌ی جنوبی لغو کرد و اعلام شد چنین اقداماتی می‌تواند دیدار آتی کیم جونگ اون و ترامپ را با مخاطره مواجه نماید.
 
چند روز پیش‌تر نیز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بر مناسب بودن الگوی لیبی برای خلع سلاح کره‌ی شمالی تأکید کرده بود.
 
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
? تحلیل و ارزیابی
 
1- پس از سال‌ها تخاصم، سران کره‌ی شمالی و ایالات‌متحده آمادگی خود را جهت مذاکره پیرامون خلع سلاح شبه‌جزیره‌ی کره اعلام کردند.
 
2- بااین‌حال، به‌وضوح، طرفین اهداف و منافع متفاوتی در قبال این مسئله دارند:
 
?ایالات‌متحده، خواستار خلع سلاح کامل کره‌ی شمالی، همراه با قابلیت راستی‌آزمایی است تا اطمینان یابد این کشور هیچ‌وقت دیگر به سلاح‌های هسته‌ای دست نخواهد یافت.
 
?در مقابل، کره‌ی شمالی در مقابل خلع سلاح، خواستار تضمین‌های اقتصادی و امنیتی است.
 
3- تضمین اقتصادی به معنای رفع همه‌ی تحریم‌ها و کمک به اقتصاد این کشور و تضمین امنیتی به معنای خلع سلاح تمام شبه‌جزیره‌ی کره است (نه‌تنها کره‌ی شمالی).
 
4- به نظر می‌رسد با موافقت کره‌ی شمالی جهت ورود به مذاکره، ایالات‌متحده سعی دارد با برگزاری رزمایش‌ها و مواضعی ازاین‌دست، عرصه را در آستانه‌ی مذاکرات برای آن کشور تنگ‌تر کرده و توان امتیازگیری بیشتری به دست آورد.
 
❗️بااین‌حال، با در نظر گرفتن بدعهدی‌های ایالات‌متحده در توافق با ایران و سابقه‌ی ناموفق مذاکرات آمریکا و کره، تداوم چنین مواضع و تحرکات ماجراجویانه، می‌تواند آینده‌ی مذاکرات را به‌کلی با شکست مواجه نماید.
 
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه