یک پیشنهاد برای مواجهه با سخنرانی وزیر خارجه آمریکا

پس از این‌که رسانه‌ها چند روزی به اطلاع‌رسانی زمان سخنرانی مایک پامپئو پرداختند، سرانجام روز دوشنبه (دیروز) فرارسید و او طی سخنانی، آن‌چه را که راهبرد جدید ایالات متحده علیه ایران نامیده می‌شد، بیان کرد. واقعیت اما این است که این راهبرد جدید در حوزه منطقه‌ای و حتی فراتر از آن، چیزی نبود جز تکرار شرط و شروط‌هایی که چهل سال است علیه ایران تکرار می‌شود.

یک پیشنهاد برای مواجهه با سخنرانی وزیر خارجه آمریکا
 
? #تحلیل_کوتاه 
?? #تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین 
 
?پس از این‌که رسانه‌ها چند روزی به اطلاع‌رسانی زمان سخنرانی مایک پامپئو پرداختند، سرانجام روز دوشنبه (دیروز) فرارسید و او طی سخنانی، آن‌چه را که راهبرد جدید ایالات متحده علیه ایران نامیده می‌شد، بیان کرد. واقعیت اما این است که این راهبرد جدید در حوزه منطقه‌ای و حتی فراتر از آن، چیزی نبود جز تکرار شرط و شروط‌هایی که چهل سال است علیه ایران تکرار می‌شود. شرط‌های جدیدتر همچون ضرورت خروج نیروهای ایرانی از سوریه هم منطقی مشابه با شرط‌های چهل‌ساله دارد.
 
?پاسخ ایران به این راهبرد در حوزه اِعمالی مشخص است؛ حفظ حضور و نفوذ منطقه‌ای و تقویت آن، اصرار بر مبارزه با رژیم صهیونیستی و حمایت از بازیگران محور مقاومت. 
 
✔️اما به نظر می‌رسد پاسخ اعلانی ایران به راهبرد آمریکا می‌تواند همراه با ابتکاراتی باشد. سال‌ها قبل در ادبیات سیاسی کشور، شرطی معنادار برای ارتباط با آمریکا طرح شد؛ هرگونه ارتباط با آمریکا منوط به عدم حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی است. مشخص است که چنین منطقی جدلی است، چرا که از یک سو آمریکا هیچ‌گاه زیر بار چنین شرطی نمی‌رود و از سوی دیگر ارتباط با آمریکا منوط به موارد دیگری نیز هست اما این شرط به‌عنوان مهم‌ترین آن‌ها طرح شده است. به نظر می‌رسد این منطق می‌تواند دوباره و این بار در قبال راهبرد طرح‌شده توسط پامپئو تکرار شود. لذا پاسخ اعلانی ایران به این راهبرد برای بیشتر دیده‌شدن در رسانه‌ها می‌تواند به همراه شرط‌های مشخصی باشد که عملا ماهیت سیاست‌های آمریکا را در منطقه آشکار می‌سازد.
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه