دیدار کیم جونگ اون و ترامپ؛ بازی برگزاری یا عدم برگزاری

علی رغم لغو دیدار از پیش برنامه ریزی شده ی سران کره ی شمالی و ایالات متحده از سوی ترامپ، طرفین همچنان بر احتمال برگزاری به‌موقع دیدار مذکور تأکید داشته و روز گذشته نیز هیئتی از ایالات‌متحده با طرف کره‌ای خود به مذاکره نشستند.

دیدار کیم جونگ اون و ترامپ؛ بازی برگزاری یا عدم برگزاری
 
? علی رغم لغو دیدار از پیش برنامه ریزی شده ی سران کره ی شمالی و ایالات متحده از سوی ترامپ، طرفین همچنان بر احتمال برگزاری به‌موقع دیدار مذکور تأکید داشته و روز گذشته نیز هیئتی از ایالات‌متحده با طرف کره‌ای خود به مذاکره نشستند.
 
با آنکه برگزاری یا عدم برگزاری دیدار دوجانبه خود مسئله ی مهمی است، اما مهمتر از آن، علت چنین رفتارهایی است.
 
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
? تحلیل و ارزیابی
 
1- پس از سال‌ها، برای اولین بار بر سر دیدار در سطح سران به توافق رسیده‌اند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد موضوع چندان هم ساده نیست و چشم‌انداز واضحی از آینده‌ی گفتگوها وجود ندارد.
 
2- باآنکه در تمایل آمریکا جهت توافق با کره‌ی شمالی تردیدی وجود ندارد، بااین‌حال، به نظر می‌رسد دونالد ترامپ که کره‌ی شمالی را محتاج توافق می‌بیند، در حال انجام نوعی بازی روانی پیش از مذاکره، با دو هدف زیر است:
 
?سنجش میزان اراده‌ی کره‌ی شمالی جهت برگزاری نشست و انجام مذاکره
 
?فراهم کردن نوعی موضع برتر در مذاکره
 
3- در این میان، بزرگ‌ترین ابهام را نوع رفتار رهبر کره‌ی شمالی به وجود می‌آورد. هرچند آزادی چند زندانی و تخریب یک سایت هسته‌ای نیمه مخروبه، امتیاز بزرگی محسوب نمی‌شود، اما اعطای همین امتیازات نیز در مقابل طرف غیرقابل‌اعتمادی مانند ایالات‌متحده، آن‌هم پیش از آغاز مذاکرات، تأمل‌برانگیز است.
 
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه