دونالد ترامپ و نیاز به مسئله‌سازی در سیاست خارجی

رفتارهای اخیر دونالد ترامپ و ماجراجویی‌های وی در رابطه با کشورهایی مانند ایران، چین، کره شمالی، روسیه و حتی کشورهای اروپایی بیش از آنکه ارتباطی با منافع ایالات‌متحده داشته باشد، ریشه در مسائلی دارند که رئیس‌جمهور آمریکا در فضای داخلی پیگیری می‌کند. به عبارتی دیگر ترامپ بهترین و مطمئن‌ترین مسیر تحقق اهدافی که در داخل آمریکا پیگیری می‌کند را در «مسئله‌سازی در سیاست خارجی» این کشور یافته است.

دونالد ترامپ و نیاز به مسئله‌سازی در سیاست خارجی
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین 
 
? رفتارهای اخیر دونالد ترامپ و ماجراجویی‌های وی در رابطه با کشورهایی مانند ایران، چین، کره شمالی، روسیه و حتی کشورهای اروپایی بیش از آنکه ارتباطی با منافع ایالات‌متحده داشته باشد، ریشه در مسائلی دارند که رئیس‌جمهور آمریکا در فضای داخلی پیگیری می‌کند. به عبارتی دیگر ترامپ بهترین و مطمئن‌ترین مسیر تحقق اهدافی که در داخل آمریکا پیگیری می‌کند را در «مسئله‌سازی در سیاست خارجی» این کشور یافته است.
 
?تحلیل و ارزیابی
 
1-اولین مسئله‌ای که ترامپ امیدوار است تا با جنجال در سیاست خارجی آن را تحت‌الشعاع قرار دهد، «پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016» است. در این پرونده نزدیک‌ترین افراد به ترامپ مانند «جرد کوشنر» و «مایکل فلین» در ایام انتخابات، مورد اتهام ارتباط با مقامات روس قرار دارند. علاوه بر این پلیس اف بی آی در ادامه تحقیقات خود در مورد این پرونده، دفتر «رودی جولیانی» وکیل ترامپ را مورد بازرسی قرار داد که با واکنش شدید ترامپ مواجه شد. 
 
2- مسئله دوم «انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره» است که 15آبان سال جاری برگزار خواهد شد. ترامپ می‌خواهد با مانورهای متعدد در سیاست خارجی و موفق نشان دادن خود، جایگاه جمهوری خواهان طرفدار خود را در این انتخابات که همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۴ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا برگزیده خواهند شد تقویت کند.
 
3- مسئله سوم، انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است که ترامپ به‌صورت طبیعی جدی‌ترین نامزد آن به شمار می‌آید. مسئله‌سازی در سیاست خارجی و وانمود کردن به اینکه رئیس‌جمهور سخت تلاش می‌کند تا این مسائل را حل کند، به ترامپ این امکان را می‌دهد تا حداقل از ریزش سبد رأی خود در انتخابات گذشته جلوگیری کند، اگرچه چیزی به آن نیفزاید.
 
✍#تحلیل_کوتاه 
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین 
 
☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?
 
Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه