آمریکا و خروجی دیگر؛ این بار، شورای حقوق بشر

ایالات‌متحده اعلام کرده است که از شورای حقوق بشر سازمان ملل، خارج خواهد شد. این کشور علت تصمیم خود را، گرایش‌های ضد رژیم صهیونیستی آن شورا اعلام کرده است. این اولین بار است که کشوری از شورای حقوق بشر خارج می‌شود.

آمریکا و خروجی دیگر؛ این بار، شورای حقوق بشر

? ایالات‌متحده اعلام کرده است که از شورای حقوق بشر سازمان ملل، خارج خواهد شد. این کشور علت تصمیم خود را، گرایش‌های ضد رژیم صهیونیستی آن شورا اعلام کرده است.

این اولین بار است که کشوری از شورای حقوق بشر خارج می‌شود.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

? تحلیل و ارزیابی

1- شورای حقوق بشر سازمان ملل، در سال 2006 جانشین کمیسیون حقوق بشر آن سازمان شد. از آن زمان، بررسی نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی، یکی از دستورکارهای ثابت این نهاد بوده است.

2- هدف اصلی ایالات‌متحده را از خروج از شورای حقوق بشر، می‌توان تلاش برای اعتبارزدایی از تصمیمات این شورا دانست. علاوه بر این، عضویت در شورای حقوق بشر، عملاً مشروعیت مخالفت‌های آمریکا با تصمیمات آن شورا و همچنین مخالفت با قطعنامه‌‌های ضد رژیم صهیونیستی در شورای امنیت را خدشه‌دار می‌کند.

3- بااین‌حال، خروج آمریکا از آن شورا، عملاً نشانگر بی‌اعتنایی مطلق آن کشور به هنجارهایی است که خود کشورهای غربی سال‌ها سعی در جهان‌شمول کردن آن داشته و همچنین بسیاری از آن‌ها را در سطح بین‌المللی نهادینه کرده‌اند.

4- ایالات‌متحده تا زمانی به نهادها و تعهدات بین‌المللی پایبند است که آن نهادها و تعهدات، به‌عنوان ابزاری در اختیار سیاست خارجی آن کشور قرار گیرند. در غیر این صورت، یا سعی در تغییر آن‌ها خواهد نمود یا به‌سادگی از آن‌ها خارج خواهد شد.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه