بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان در اربیل؛ بهانه‌ای برای نفوذ بیشتر

دیروز خبر آغاز ساخت بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان در اربیل با حضور نیچروان بارزانی و سفیر آمریکا در بغداد در خبرگزاری روداو منتشر شد.

بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان در اربیل؛ بهانه‌ای برای نفوذ بیشتر

☑ دیروز خبر آغاز ساخت بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان در اربیل با حضور نیچروان بارزانی و سفیر آمریکا در بغداد در خبرگزاری روداو منتشر شد. طبق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین مهم‌ترین وظایف مامورین کنسولی حمایت از اتباع کشور خود در امور سجلی، گذرنامه، امور اجتماعی، تابعیت، امور دانشجویی، صدور روادید و… است. حال موضوعی که سوال‌ برانگیز است این است که چرا بزرگترین کنسولگری آمریکا در جهان در اربیل در حال ساخت است.

http://www.rudaw.net/arabic/kurdistan/06072018

تحلیل

1-ساخت یک کنسولگری بزرگ در مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پوششی برای فعالیت در عرصه‌های قومیتی ایران را فراهم کند.

2-همچنین به دلیل روابط نزدیک ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی و نیز ارتباطاتی که این رژیم با مسئولان اقلیم کردستان عراق دارد، زمینه برای تحرکات رژیم صهیونیستی در عراق را فراهم خواهد کرد. حضور رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی معمولا با تهدید واکنش اجتماعی مواجه است لذا این رژیم سعی می‌کند از اهرم آمریکا برای فعالیت‌های خود استفاده کند.

3- این کنسولگری همچنین می‌تواند به عنوان بازوی سفارت آمریکا در بغداد در فعالیت‌هایی که مربوط به امور نظامی، فرهنگی و سیاسی است عمل کند. مدیریت بهتر پایگاه‌های نظامی، تلاش برای بهبود دیپلماسی عمومی آمریکا در عراق و نیز فعالیت سیاسی علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عراق می‌تواند از کارکردهای این کنسولگری محسوب شود.

☘کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی☘اندیشکده راهبردی تبیین☘

Eitaa.com/joinchat/1881014274Cd314e9fec6

ارسال دیدگاه