احتمال تقسیم کار آمریکا و صهیونیستها در حمله به سوریه

زمزمه‌ی حمله‌ی آمریکا به سوریه از دو روز پیش آغاز شد، در این اثنا رژیم صهیونیستی حمله‌ای هوایی از آسمان لبنان به پایگاه T4 سوریه انجام داد. جلسه‌ی دیشب شورای امنیت نیز در زمینه اتهام به دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی و لزوم واکنش به آن گذشت.

احتمال تقسیم کار آمریکا و صهیونیستها در حمله به سوریه

✍#تحلیل_کوتاه
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

✅زمزمه‌ی حمله‌ی آمریکا به سوریه از دو روز پیش آغاز شد، در این اثنا رژیم صهیونیستی حمله‌ای هوایی از آسمان لبنان به پایگاه T4 سوریه انجام داد. جلسه‌ی دیشب شورای امنیت نیز در زمینه اتهام به دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی و لزوم واکنش به آن گذشت.

◀️هم‌زمانی حمله رژیم صهیونیستی و ادعاهای واهی آمریکا، این احتمال را تقویت می‌کند که یک تقسیم کار میان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده انجام گرفته و آمریکا با محول کردن حمله‌ی سوریه به صهیونیست‌ها خواسته واکنش دولت‌های سوریه، ایران و روسیه را ارزیابی کند تا در صورت عدم آمادگی و پاسخ‌دهی، حمله‌ی گسترده‌تر خود به مراکز حساس و راهبردی سوریه را آغاز کند، همچنان‌که اخبار حاکی از استقرار یک ناو آمریکایی در نزدیکی پایگاه طرطوس سوریه است. بر این اساس اگر پاسخگویی مناسب و سریع از سوی متحدین انجام نشود، احتمال حمله آمریکا افزایش می‌یابد.

⏪اما اینکه چرا رژیم صهیونیستی و آمریکا اکنون مسئله حمله شیمیایی را مطرح کرده‌اند پاسخ واضح است. با خالی شدن دوما از تروریست‌های جیش‌الاسلام و انتقال آن‌ها به جرابلس (در شمال سوریه) عملا استفاده از این گروه که مورد حمایت متحد منطقه‌ای آمریکا یعنی عربستان هستند، ناممکن خواهد شد. به عبارت دیگر، ابزار فشار آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی بر دولت سوریه در نزدیکی دمشق و نا امن کردن آن از دست آنان خارج خواهد شد.

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

@Tabyincenter

ارسال دیدگاه