آمریکا و سوریه؛ ترامپ در پی شریک خرج!

نظر دونالد ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، بار دیگر مشی تاجر پیشگی او را به اثبات رساند. ترامپ ابتدا گفت که با نابودی داعش، ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه پایان یافته است و این نیروها باید به «خانه» برگردند. وقتی این نظر او جنجالی شد، آن را بیشتر تشریح کرد و گفت که حضور آمریکا در سوریه بیشتر از این‌که به نفع واشنگتن باشد، به سود برخی کشورهای منطقه است و اگر عربستان می‌خواهد آمریکا در سوریه بماند، باید هزینه‌اش را بپردازد!

آمریکا و سوریه؛ ترامپ در پی شریک خرج!

✍#تحلیل_کوتاه
✍✍#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

?نظر دونالد ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، بار دیگر مشی تاجر پیشگی او را به اثبات رساند. ترامپ ابتدا گفت که با نابودی داعش، ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه پایان یافته است و این نیروها باید به «خانه» برگردند. وقتی این نظر او جنجالی شد، آن را بیشتر تشریح کرد و گفت که حضور آمریکا در سوریه بیشتر از این‌که به نفع واشنگتن باشد، به سود برخی کشورهای منطقه است و اگر عربستان می‌خواهد آمریکا در سوریه بماند، باید هزینه‌اش را بپردازد!

?شواهد و دلایل متعددی وجود دارد که آمریکا در سوریه باقی خواهد ماند از جمله این‌که آمریکا تا کنون در سوریه هزینه کرده و حالا که بحران رو به نزول است و زمان برداشت محصول فرارسیده، نمی‌تواند این کشور را ترک کند. به لحاظ میدانی هم، حضور و نفوذ آمریکا در شرق فرات، موقعیتی خاص به واشنگتن داده تا در عرصه سیاسی به چانه‌زنی برای کسب منافع بیشتر اقدام کند. این موقعیت در کنار امنیت رژیم صهیونیستی، فرصت مانور بیشتر ایران و حزب‌الله و توسعه نقش روسیه در سوریه در صورت خروج آمریکا، مواردی هستند که تصمیم اعلانی ترامپ را با تردید روبرو می‌سازند.

?به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر از این‌که به فکر خروج از سوریه باشد، به دنبال شریک خرج است و چه گزینه‌ای مطلوب‌تر از عربستان و ولیعهد جوان و قدرت‌طلبش!

☘ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی ? اندیشکده راهبردی تبیین?

ارسال دیدگاه