رژیم صهیونیستی و شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله

در حالی که این روزها به ظاهر، نوار غزه محل شکل‌گیری فوری‌ترین تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی است، این رژیم مانوری نظامی را در بخش شمالی سرزمین‌های اشغالی یعنی در نزدیکی مرزهای لبنان اجرا کرد و ضمن استفاده از جدیدترین فناور‌ها و تجهیزات نظامی خود، جنگ با حزب‌الله را شبیه‌سازی کرد.

رژیم صهیونیستی و شبیه‌سازی جنگ با حزب‌الله

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸در حالی که این روزها به ظاهر، نوار غزه محل شکل‌گیری فوری‌ترین تهدید امنیتی برای رژیم صهیونیستی است، این رژیم مانوری نظامی را در بخش شمالی سرزمین‌های اشغالی یعنی در نزدیکی مرزهای لبنان اجرا کرد و ضمن استفاده از جدیدترین فناور‌ها و تجهیزات نظامی خود، جنگ با حزب‌الله را شبیه‌سازی کرد.

🔸چندی پیش یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی، در مقایسه تهدیدات ناشی از غزه و جنوب لبنان، دومی را بسیار مهم‌تر معرفی کرده و خواستار توجه کافی مقامات به این تهدیدات شده بود. اما علت چنین تلقی‌ای چیست؟ به نظر می‌رسد چند نکته در این خصوص قابل طرح است؛

1- کسب توان آفندی؛ حزب‌الله به دلیل تجربه حضور در بحران سوریه، عملیات آفندی را فراگرفته است.

2- کسب مهارت جنگ شهری؛ حزب‌الله در جنگ سوریه، توانست جنگ شهری که اصول و ضوابط خاص خود را داراست، تجربه کند. چنین مهارتی برای رژیم صهیونیستی تهدیدزا است.

3- کسب مهارت مدیریت نیروهای بیشتر؛ عملیات‌های حزب‌الله تا پیش از بحران سوریه، پارتیزانی بوده و تعداد نیروهای زیادی در یک عملیات شرکت نمی‌کردند. اما به واسطه تجربه بحران سوریه اکنون حزب‌الله از چنین توانی برخوردار است.

4- افزایش توان موشکی؛ به گفته مقامات حزب‌الله و حتی دشمنان آن، توان موشکی این جنبش به مراتب بیشتر از سال 2006 است.

🔸سیدحسن نصرالله در سال 2015 با صراحت از استراتژی الجلیل سخن گفت مبنی بر این‌که در نبرد آینده، حزب‌الله به صورت هجومی وارد سرزمین‌های اشغالی و منطقه الجلیل در شمال این سرزمین‌ها خواهد. این تهدید که با وجود توانایی‌های جدید حزب‌الله ناشی از بحران سوریه، معتبرتر هم شده است، چند سالی است که طرح‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در قبال حزب‌الله را فعال‌تر ساخته است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه