رایزنی رئیس FATF با کشورهای آ.سه.آن جهت همراهی با تحریم‌های آمریکا

مارشال بیلینگسلی، دستیار وزیر خزانه داری ایالات‌متحده در امور تأمین مالی تروریسم، در سفری به کشورهای عضو اتحادیه‌ی کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، آنان را تهدید کرد که عدم همراهی با تحریم‌های آمریکا در قبال ایران، به‌ قطع دسترسی به نظام مالی آمریکا منجر خواهد شد.

رایزنی رئیس FATF با کشورهای آ.سه.آن جهت همراهی با تحریم‌های آمریکا

📝 مارشال بیلینگسلی، دستیار وزیر خزانه داری ایالات‌متحده در امور تأمین مالی تروریسم، در سفری به کشورهای عضو اتحادیه‌ی کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، آنان را تهدید کرد که عدم همراهی با تحریم‌های آمریکا در قبال ایران، به‌ قطع دسترسی به نظام مالی آمریکا منجر خواهد شد.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

💡 تحلیل و ارزیابی

1️⃣ اولین نکته‌ای که در سفر بیلینگسلی باید مورد توجه قرار گیرد، این است که رئیس یک نهاد بین‌المللی، در حال سفر منطقه‌ای به کشورهاست تا آن‌ها را به همراهی با تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی ایالات‌متحده مجاب کند.

2️⃣ آمریکا در حال استفاده از ظرفیت تمام نهادهای بین‌المللی علیه ایران است. سفر منطقه‌ای رئیس FATF و استفاده‌ی آمریکا از سازوکارهای درونی FATF جهت تحت فشار قرار دادن پاکستان، دو نمونه از آخرین سوءاستفاده‌های آن کشور از این نهاد است.

3️⃣ کشورهای عضو آ.سه.آن، در زمره‌ی مشتریان عمده‌ی نفتی ایران محسوب نمی‌شوند و کاهش خرید آن‌ها، تغییر چشمگیری در میزان فروش نفت ایران ایجاد نمی‌کند.

4️⃣ گرچه این کشورها شرکای اصلی ایران نیستند، بااین‌حال سفر هیئت آمریکایی به آن کشورها، می‌تواند در شناسایی کانال‌های ایران جهت مقابله با تحریم‌ها مؤثر باشد.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه