پیام حمله پهپادی انصارالله به دبی چیست؟

روز گذشته، شبکه خبری المسیره یمن از حمله جدید پهپادی به فرودگاه بین‌المللی دبی در واکنش به حملات نظامی امارات خبر داد. این شبکه اعلام کرد که نیروی پهپادی ارتش یمن، در حمله‌ای منحصر به فرد، فرودگاه بین‌المللی دبی را با یک پهپاد از نوع صماد-3 هدف قرار داده است. پس از این حمله، جنگنده‌های اماراتی و سعودی، فرودگاه صنعا و پایگاه نظامی الدیلمی در نزدیکی این شهر را بی‌امان مورد هدف موشک‌ قرار داده‌اند.

پیام حمله پهپادی انصارالله به دبی چیست؟

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔹روز گذشته، شبکه خبری المسیره یمن از حمله جدید پهپادی به فرودگاه بین‌المللی دبی در واکنش به حملات نظامی امارات خبر داد. این شبکه اعلام کرد که نیروی پهپادی ارتش یمن، در حمله‌ای منحصر به فرد، فرودگاه بین‌المللی دبی را با یک پهپاد از نوع صماد-3 هدف قرار داده است. پس از این حمله، جنگنده‌های اماراتی و سعودی، فرودگاه صنعا و پایگاه نظامی الدیلمی در نزدیکی این شهر را بی‌امان مورد هدف موشک‌ قرار داده‌اند.

🔻اما پیام مشخص این حمله پهپادی برای امارات متحده عربی و متحدانش نیست؟

🔸فاصله فرودگاه بین‌المللی دبی تا یمن بیش از 1200 کیلومتر است.

🔸پیش‌تر، انصارالله ابوظبی به‌عنوان مرکز سیاسی امارات را هدف قرار داده بود. این بار دبی به‌عنوان یکی از مراکز حیاتی اقتصاد امارات و حتی منطقه، مورد حمله قرار گرفته است، هرچند به صورت پهپادی.

🔸حمله پهپادی به لحاظ میزان خسارتی که وارد می‌سازد، اهمیت راهبردی ندارد.

🔸اهمیت راهبردی حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه بین‌المللی دبی را باید در پیامی که به طرف مقابل منتقل می‌کند جستجو کرد؛ فرودگاه دبی با همه‌ی تدابیر و پوشش‌های امنیتی و پدافندی حاکم بر آن و با احتساب فاصله 1200 کیلومتری از یمن، از تیرراس انصارالله خارج نیست و این جنبش به همراه متحدان خود در یمن، می‌توانند امنیت اقتصادی امارات و حتی منطقه را تهدید کنند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه