چرا آمریکا با آزادسازی ادلب مخالف است؟

ارتش سوریه و متحدانش حالا و پس از آزادسازی مناطق اشغالی در نقاط مختلف سوریه، به ادلب رسیده‌اند؛ اصلی‌ترین کانون تروریست‌ها. همین مساله باعث شده است تا جبهه ادلب بیشتر از هر منطقه دیگری در گذشته، مورد رقابت و نزاع کلامی و میدانی بازیگران مختلف قرار گیرد.

چرا آمریکا با آزادسازی ادلب مخالف است؟

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸ارتش سوریه و متحدانش حالا و پس از آزادسازی مناطق اشغالی در نقاط مختلف سوریه، به ادلب رسیده‌اند؛ اصلی‌ترین کانون تروریست‌ها. همین مساله باعث شده است تا جبهه ادلب بیشتر از هر منطقه دیگری در گذشته، مورد رقابت و نزاع کلامی و میدانی بازیگران مختلف قرار گیرد.

🔸مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره – اصلی‌ترین بازیگر در ادلب- در هیچ یک از توافق‌های صورت‌گرفته میان بازیگران مختلف اعم از توافق کاهش تنش میان روسیه، ایران و ترکیه؛ قطع‌نامه 2254، توافق‌های صورت‌گرفته میان دولت قبلی آمریکا و دول روسیه؛ بیانیه‌ وین 2 و … منع نشده که حتی بعضا بر آن تاکید هم شده است. این به دلیل درج نام این گروه در لیست تروریست‌ها است.

🔻آمریکا اگرچه شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهد اما مخالف آزادسازی استان ادلب است. برخی از اهداف آمریکا برای کارشکنی در مسیر آزادسازی ادلب عبارتند از؛

1- آمریکا می‌داند که در صورت آزادسازی ادلب، مناطق مرزی سوریه، اردن و عراق احتمالا گام بعدی ارتش سوریه خواهد بود. آمریکا و برخی گروه‌های تروریستی مورد حمایت این کشور، در این مناطق (از جمله التنف) حضور دارند.

2- مهم‌ترین ابزار بازی آمریکا در سوریه، شرق فرات است که عمدتا در اختیار کردهای همسو با اوست. اکنون کردها بنا به دلایلی، در پی تعامل با دولت سوریه هستند. چنین رویکردی از سوی کردها و بشار اسد، می‌تواند تا حدی توان چانه‌زنی آمریکا در گام‌های پایانی بحران سوریه را کاهش دهد. در چنین شرایطی آزادسازی ادلب، توان چانه‌زنی آمریکا را کاهش داده و زمینه تقویت دولت سوریه را فراهم می‌سازد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه