رژیم صهیونیستی و مساله‌ی جمعیت

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی گفته است: «مهاجرت سه و نیم میلیون یهودی به اسرائیل، ما را به سطحی دیگر و به توانایی که هرگز شاهدش نبودیم ارتقا می‌دهد. این امر به اقتصاد و علم انگیزه‌های زیادی می‌دهد و البته ما را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و شاید فراتر از آن تبدیل می‌کند.»

رژیم صهیونیستی و مساله‌ی جمعیت

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌تازگی گفته است: «مهاجرت سه و نیم میلیون یهودی به اسرائیل، ما را به سطحی دیگر و به توانایی که هرگز شاهدش نبودیم ارتقا می‌دهد. این امر به اقتصاد و علم انگیزه‌های زیادی می‌دهد و البته ما را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و شاید فراتر از آن تبدیل می‌کند.»

🔸برخی معانی مستقیم و غیرمستقیم این اظهارات عبارتند از؛

1-رژیم صهیونیستی، خود را یک قدرت منطقه‌ای تلقی نمی‌کند.

2- افزایش جمعیت برای رژیم صهیونیستی، یک الزام راهبردی جهت افزایش توان قدرت‌افکنی محسوب می‌شود.

3- مهاجرت سه و نیم میلیون نفر به‌معنای تشدید روند شهرک‌سازی در کرانه باختری و جولان اشغالی است.

4- مقامات این رژیم، اقتصاد و علم را از حوزه‌های مهم قدرت دانسته و میان این دو و افزایش جمعیت، رابطه معناداری ترسیم می‌کنند.

🔸واقعیت این است که درک مقامات رژیم صهیونیستی از افزایش جمعیت، گزاره‌ای صحیح و البته راهبردی است. تاکید وزیر جنگ این رژیم بر هزینه حدودا یک میلیون دلار در روز طی ده سال آینده برای جذب مهاجر، نشان‌دهنده اهتمام خاص رژیم صهیونیستی بر این موضوع است. برای مقابله با چنین روندی که می‌تواند زمینه افزایش قدرت این رژیم را فراهم سازد، چه باید کرد؟

✔️به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین محورها برای مقابله با افزایش مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی و قدرت‌یابی رژیم صهیونیستی، باید تشدید حس ناامنی در میان صهیونیست‌های ساکن در آن و تصویرسازی این ناامنی برای افکار عمومی و به خصوص یهودیان جهان باشد. چنین رویکردی حتی می‌تواند در بلندمدت، میزان مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی را نسبت به مهاجرت به آن بیشتر ساخته و عملا مانعی مهم برای قدرت‌یابی رژیم صهیونیستی شود. این ناامن‌سازی اگر علاوه بر حوزه‌های سخت و مرتبط با بقا، در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز صورت گیرد، عملا جذابیت‌های ادعایی مقامات این رژیم برای ایجاد انگیزه جهت مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی، مخدوش خواهدشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه