جمعه‌ی مشکوک در روابط ایران و عراق

جمعه‌شب، در عراق عده‌ای به ساختمان کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. این در حالی است که یکی اصلی‌ترین پایگاه‌های حشد الشعبی در عراق، جنوب این کشور و مشخصا بصره است تا جایی که مردم این شهر، شهدای بسیاری را در لباس حشد الشعبی و در مبارزه با داعش تقدیم کرده‌اند. لذا حمله به کنسولگری ایران در این شهر، با فرهنگ و منش مردم آن متفاوت است.

جمعه‌ی مشکوک در روابط ایران و عراق

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸جمعه‌شب، در عراق عده‌ای به ساختمان کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. این در حالی است که یکی اصلی‌ترین پایگاه‌های حشد الشعبی در عراق، جنوب این کشور و مشخصا بصره است تا جایی که مردم این شهر، شهدای بسیاری را در لباس حشد الشعبی و در مبارزه با داعش تقدیم کرده‌اند. لذا حمله به کنسولگری ایران در این شهر، با فرهنگ و منش مردم آن متفاوت است.

🔸در روزی که به کنسولگری ایران در بصره حمله شد، فیلمی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد که مدعی بود گروهی از مردم آبادان، در اعتراض به حضور عراقی‌ها در این شهر دست به‌ اعتراض زده و با ادبیاتی تند خواستار خروج آن‌ها هستند!

✔️در برنامه طراحی‌شده برای فتنه‌انگیزی میان دو ملت ایران و عراق، بناست مردم ایران، عراقی‌ها را عرب‌های هوس‌ران و سودجو دیده و مردم عراق هم ایرانی‌ها را مداخله‌گران عجم تلقی کنند. لذا هم‌زمان با یک تحرک مشکوک در این سوی مرزها، تحرکی مشکوک‌تر در آن‌سوی مرزها رخ می‌دهد تا بخشی از پازل فتنه‌انگیزی تکمیل شود. در طراحی دشمن، هر دو ملت باید به هم حمله کنند تا علاوه بر مخدوش‌شدن نمادهای دوستیِ اعتقادی و انسانی آن‌ها که در اربعین اوج می‌گیرد، روابط سیاسی دو کشور هم تحت تاثیر این روابط آشفته، تضعیف شود. باید طراحی اجتماعی-سیاسی دشمن را شناخت.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه