افزایش نیروهای آمریکایی در اروپا؛ افزایش بازدارندگی در برابر روسیه

طی چند ماه گذشته، تعداد نیروهای آمریکایی در کشورهای اروپایی، افزایش یافته است. افزایش نظامیان آمریکایی در نروژ و آلمان طی یک ماه گذشته، سؤالاتی را پیرامون هدف و پیامد این روند، ایجاد نموده است. 

افزایش نیروهای آمریکایی در اروپا؛ افزایش بازدارندگی در برابر روسیه
 
📝 طی چند ماه گذشته، تعداد نیروهای آمریکایی در کشورهای اروپایی، افزایش یافته است. افزایش نظامیان آمریکایی در نروژ و آلمان طی یک ماه گذشته، سؤالاتی را پیرامون هدف و پیامد این روند، ایجاد نموده است. 
 
 
✍️#تحلیل_کوتاه 
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
 
💡 تحلیل و ارزیابی
 
 
1- اصلی‌ترین مأموریت و هدف حضور نیروهای آمریکایی در اروپا را می‌توان ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه دانست. طبیعتاً هرگونه افزایش نظامیان این کشور نیز همین هدف را دنبال می‌کند. 
 
2- علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که افزایش تعداد نظامیان، در قالب برنامه‌ی چهار30 (30-30-30-30) آمریکا انجام گرفته یا خیر.
 
3- مطابق این برنامه –که حدود سه ما پیش از سوی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا پیشنهاد شد- ناتو باید این توان را داشته باشد که ظرف مدت حداکثر 30 روز، 30 گردان زرمی، 30 اسکادران هوایی و 30 خودروی زرهی را جهت مقابله با تهدیدات فراهم کند. از آنجایی که در توان کشورهای اروپایی جهت تحقق این امر تردید وجود دارد، نیروهای آمریکایی در اروپا افزایش می‌یابند.
 
4- همچنین، فرمانده نظامیان آمریکایی در اروپا، حدود 3 ماه پیش، خواستار تغییر تمرکز بخشی از نیروهای آمریکایی از «مبارزه با تروریسم» به «ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه» شده بود. در اسناد راهبردی ایالات‌متحده طی سال‌های اخیر نیز، روسیه تهدید بزرگ‌تری نسبت به گذشته تلقی شده است.
 
5- نیروهای منتقل‌شده، نه‌تنها جهت افزایش توان رزمی، بلکه به‌منظور تقویت فعالیت‌های جاسوسی علیه روسیه به اروپا منتقل شده‌اند.
 
6- افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در اروپا، می‌تواند منجر به واکنش روسیه شده و با تقویت توان نظامی در مرزهای شرقی اروپا، امنیت آن قاره را به چالش بکشد.
 
 
✍️#تحلیل_کوتاه 
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
 
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه