مخالفت اوپک و روسیه با افزایش تولید نفت؛ چالش برای آمریکا

در اجلاس اخیر کشورهای تولیدکننده‌ی نفت که در روزهای اخیر برگزار شد، این کشورها با افزایش تولید نفت مخالفت کردند. وزیر انرژی ایالات‌متحده، طی هفته‌های اخیر، با سفر به روسیه و عربستان، سعی نموده بود آن‌ها را به افزایش تولید ترغیب نماید.

مخالفت اوپک و روسیه با افزایش تولید نفت؛ چالش برای آمریکا

📝 در اجلاس اخیر کشورهای تولیدکننده‌ی نفت که در روزهای اخیر برگزار شد، این کشورها با افزایش تولید نفت مخالفت کردند.

وزیر انرژی ایالات‌متحده، طی هفته‌های اخیر، با سفر به روسیه و عربستان، سعی نموده بود آن‌ها را به افزایش تولید ترغیب نماید.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

💡 تحلیل و ارزیابی

1- با خروج آمریکا از برجام، مرحله‌ی دوم تحریم‌های یک‌جانبه‌ی این کشور علیه ایران، به شمول تحریم فروش نفت، از آبان ماه سال جاری اعمال خواهد شد. بزرگ‌ترین نگرانی ایالات‌متحده در این رابطه، افزایش قیمت نفت درنتیجه‌ی خلأ ایجادشده ناشی از کاهش فروش نفت ایران است.

2- تلاش‌های اخیر آمریکا جهت ترغیب دیگر تولیدکنندگان به افزایش تولید، در همین راستا بوده است. بااین‌حال، به دلیل عدم توانمندی برخی بازیگران (نظیر عربستان) و مشکلات داخلی برخی دیگر (نظیر ونزوئلا)، امکان افزایش تولید در بلندمدت وجود ندارد

3- دست‌وپا زدن‌های آمریکا برای افزایش تولید دیگر بازیگران و جلوگیری از افزایش قیمت نفت در حالی است که قیمت این محصول طی روزهای گذشته به بیش از 80 دلار رسیده که بالاترین قیمت طی 4 سال گذشته است. همچنین مطابق برخی پیش‌بینی‌ها، قیمت نفت تا اوایل سال آینده‌ی میلادی می‌تواند به 100 دلار نیز برسد.

4- ایالات‌متحده تا امروز از حداکثر ظرفیت سیاسی خود جهت کاهش صادرات نفت ایران استفاده کرده است و با توجه به آنچه پیش آمده، بعید به نظر می‌رسد توفیق چشمگیری در کاهش بیشتر فروش نفت ایران حاصل نماید.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه