فاجعه انسانی در یمن و روتوش آمریکا

وزیر خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در مواضعی همسان و هم‌زمان، خواستار پایان جنگ یمن و آغاز مذاکرات صلح میان یمنی‌ها تا یک ماه آینده شده‌اند. پامپئو وزیر خارجه آمریکا از ضرورت توقف حملات عربستان به هر نقطه‌ای در یمن سخن گفته و البته خواستار پایان حملات موشکی انصارالله نیز شده است.

فاجعه انسانی در یمن و روتوش آمریکا

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔸وزیر خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در مواضعی همسان و هم‌زمان، خواستار پایان جنگ یمن و آغاز مذاکرات صلح میان یمنی‌ها تا یک ماه آینده شده‌اند. پامپئو وزیر خارجه آمریکا از ضرورت توقف حملات عربستان به هر نقطه‌ای در یمن سخن گفته و البته خواستار پایان حملات موشکی انصارالله نیز شده است. علاوه بر این دو مقام ارشد دولت ترامپ، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا هم در اظهاراتی گفته است: «بدترین بحران انسانی دنیا که حاصل جنگ یمن بوده و عربستان سعودی مسئول مستقیم آن است، اولین راهنما برای شناختن چهره واقعی ولی عهد سعودی است.»

🔸مقامات دولت کنونی و دولت پیشین آمریکا در حالی خواستار توقف جنگ یمن شده‌اند که حملات عربستان و متحدانش به یمن بدون حمایت‌های این دو دولت، امکان‌پذیر نبود. آمریکا می‌توانست مانع از جنگ یمن شود و یا این‌که آن را در ابتدای امر مهار کند اما نه تنها چنین نکرد که با حمایت تسلیحاتی و سیاسی از عربستان از یک‌سو و محکومیت‌های گسترده انصارالله و ایران از سوی دیگر، زمینه‌ی مشروعیت‌بخشی به حمله‌ی عربستان را فراهم ساخت تا جایی که آن را ذیل مبارزه با تروریسم تصویرسازی کرد.

🔸اکنون مقامات آمریکا با هر هدفی از جمله مهار محمد بن سلمان و یا ضرورت پایان دادن به جنگ یمن برای آغاز طرحی جدید، در پی رفع مسئولیت از خود هستند و این در حالی است که به دلیل حمایت‌های آنان از عربستان، بنا به گزارش نهاد «ACLED» که یک مرکز مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌هاست، تلفات جنگ در یمن به دستکم 50 هزار نفر رسیده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه