عضویت رژیم صهیونیستی در کارگروه ویژه‌ی مالی و ملاحظات برای ایران

رژیم صهیونیستی به‌عنوان سی و هشتمین عضو کارگروه ویژه‌ی مالی (FATF)، به مجمع عمومی این نهاد پیوسته است. ایران در حال حاضر تحت نظارت‌های FATF قرار داشته و از سوی این نهاد، از فهرست کشورهای غیرهمکار خارج نشده است.

عضویت رژیم صهیونیستی در کارگروه ویژه‌ی مالی و ملاحظات برای ایران

📝رژیم صهیونیستی به‌عنوان سی و هشتمین عضو کارگروه ویژه‌ی مالی (FATF)، به مجمع عمومی این نهاد پیوسته است.

ایران در حال حاضر تحت نظارت‌های FATF قرار داشته و از سوی این نهاد، از فهرست کشورهای غیرهمکار خارج نشده است.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

💡 تحلیل و ارزیابی

1- رژیم صهیونیستی در حالی به عضویت FATF درآمده که در سال 2000، در فهرست سیاه آن قرار گرفته بود.

2- رژیم صهیونیستی که از گروه‌های تروریستی‌ای چون جندالله و داعش حمایت کرده و هماهنگ‌کننده‌ی ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بوده است، به‌عنوان عضو جدید نهادی که یکی از اهداف خود را مقابله با تأمین مالی تروریسم عنوان کرده، پذیرفته شده است.

3- اما شاید بتوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این عضویت را، ملاحظاتی دانست که پیش روی ایران قرار می‌دهد. بدن شک، یکی از مهم‌ترین دستورکارهای رژیم صهیونیستی در FATF، فشار بر ایران و جلوگیری از خروج نام کشورمان از فهرست سیاه است.

4- امی پالمر، از معاونان وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی نیز در یک کنفرانس خبری، اذعان داشت یکی از اولویت‌های رژیم مزبور در FATF اقدام علیه ایران خواهد بود.

5- این موضوع، با در نظر گرفتن شیوه‌ی تصمیم‌گیری در FATF، بیش‌ازپیش اهمیت خود را نشان می‌دهد. شیوه‌ی تصمیم‌گیری در FATF مبتنی بر اجماع (Consensus) است که عملاً این امر را در بسیاری از حوزه‌ها، منوط به رأی موافق رژیم صهیونیستی می‌کند.

6- این مسئله‌ به این معناست که خروج نام ایران از فهرست سیاه یا تشدید اقدامات مقابله‌ای، در عمل بدون نظر موافق آن رژیم به‌سادگی اتفاق نمی‌افتد.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه