منطقه در یک نگاه ( ۳۰ دی ۹۷)

منطقه_در_یک_نگاه | ۳۰ دی ۹۷

#منطقه_در_یک_نگاه | ۳۰ دی ۹۷
 
1-«خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت تأکید کرد که موضع این کشور درباره مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روشن است و کویت هیچ تصمیم و موضع رسمی غیر از این موضع رسمی ندارد.
 
2-نهاد موسوم به «خودگردانی» کُردهای سوریه که در حال گفت‌و‌گو با دولت سوریه است در بیانیه‌ای، ۱۰ بند پیشنهادی خود را برای پیگیری در مذاکرات آتی با دولت منتشر کرد که به نظر می رسد کردهای سوریه ضمن تعریف خود در قالب حکومت مرکزی، به دنبال کسب نوعی از خودگردانی هستند.
 
3-منابع خبری ظهر امروز از انفجار دو بسته در یک اتوبوس مسافربری در شهر عفرین سوریه خبر دادند که تا لحظه تنظیم این خبر 10 کشته و 18 زخمی بر جای گذاشته است؛ صبح امروز نیز یک انفجار در جنوب شهر دمشق به وقوع پیوست که هنوز آماری از تلفات آن در دسترس نیست.
 
4-جنگنده‌های ائتلاف  سعودی-آمریکایی در ساعات پایانی شنبه شب و ساعات اولیه بامداد امروز، نقاط مختلف صنعا را به صورت گسترده بمباران کردند. در این حملات حداقل 2 تن کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. انصارالله این حملات را با دستور مستقیم آمریکا دانست.
 
5-«دنی دنون»، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان خواستار مقابله با برنامه موشکی ایران شد و  اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره‌بر به فضا را «نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱» شورای امنیت دانست. رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در غرب آسیا است.
 
6-چهارمین اجلاس اقتصادی-اجتماعی اتحادیه عرب با حضور مقامات کشورهای مختلف در بیروت آغاز شد و رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی به تجاوزات رژیم صهیونیستی و لزوم بازگشت امن آوارگان سوری اشاره کرد.
 
7-خبرگزاری رسمی سوریه از «تجاوز هوایی جدید اسرائیل» به جنوب سوریه خبر داد؛ بنا بر گزارش‌ها، 6 موشک به خاک سوریه شلیک شده که پنج فروند آن را پدافند ارتش منهدم کرده و یک فروند نیز به زمینی زراعی اصابت کرده است.
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه