منطقه در یک نگاه ( 1 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 1 بهمن 97
 
1- شبکه خبری المیادین اعلام کرد دبیرکل حزب الله لبنان شنبه آتی در مصاحبه‌ای با این شبکه به تحلیل مسائل منطقه‌ای پرداخته و پاسخ ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.
 
2- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد در حملات هوایی بامداد گذشته رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، چند تن از اعضای ارتش سوریه کشته و زخمی شده‌اند. از سوی دیگر، پدافند هوایی ارتش، برخی از موشک‌ها را منهدم کرده است.  
 
3-فدریکا موگرینی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا در نشست صلح و ثبات خاورمیانه/ ضد ایرانی ورشو شرکت می‌کند یا خیر، گفت در تاریخ برگزاری این نشست باید در کنفرانس اتحادیه آفریقا شرکت کند. 
 
4- عصر امروز منابع خبری از وقوع انفجار انتحاری در مسیر کاروان نظامی نیروهای آمریکایی و کردهای سوریه در جنوب استان حسکه سوریه خبر دادند. برخی منابع اعلام کرده اند در این انفجار، هشت نیروی کرد کشته و دو نظامی آمریکایی نیز زخمی شده‌اند. 
 
5- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز اعلام کرد که بعد از عملیات در منبج و پس گرفتن آن از شبه‌نظامیان کُرد، این شهر را به صاحبان اصلی‌اش بازمی‌گرداند. وی گفت برای گفتگو با پوتین درباره تحولات شمال سوریه، فردا به روسیه سفر می کند.
 
6- مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر اینکه روابط حماس با روسیه، مستحکم است از سفر اسماعیل هنیه به مسکو در آوریل یا می (فروردین یا اردیبهشت) خبر داد.
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه