سپر شمالی؛ بازی حزب‌الله با سکوت نصرالله

حدود دو ماه قبل، رژیم صهیونیستی عملیات مهندسی «سپر شمالی» را با هدف اعلامیِ از بین بردن تونل‌های حزب‌الله، در نزدیکی مرزهای لبنان آغاز کرد. این اقدام اسرائیل که با هیاهوی بسیار همراه بود، این گمانه را به وجود آورد که جنگ نزدیک است در حالی که چنین نبود. در تمام این مدت اما، حزب‌الله سیاست معناداری را در مواجهه با این عملیات پیش گرفت؛

🔹سپر شمالی؛ بازی حزب‌الله با سکوت نصرالله
 
📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین 
 
🔻حدود دو ماه قبل، رژیم صهیونیستی عملیات مهندسی «سپر شمالی» را با هدف اعلامیِ از بین بردن تونل‌های حزب‌الله، در نزدیکی مرزهای لبنان آغاز کرد. این اقدام اسرائیل که با هیاهوی بسیار همراه بود، این گمانه را به وجود آورد که جنگ نزدیک است در حالی که چنین نبود. در تمام این مدت اما، حزب‌الله سیاست معناداری را در مواجهه با این عملیات پیش گرفت؛
 
🔸با شروع عملیات مهندسی سپر شمالی، حزب‌الله موضع رسمی اتخاذ نکرد. تنها پس از چند روز، برخی از نمایندگان این جنبش در پارلمان لبنان، سخنانی در این خصوص طرح کردند.
 
🔸با گذشت چند هفته از آغاز عملیات سپر شمالی، سایت النشره که معمولا پیش‌بینی‌ها و کدهایش معتبر تلقی می‌شود، به نقل از برخی از منابع در داخل حزب‌الله گفت که حزب‌الله در خصوص «سپر شمالی» موضع رسمی اتخاد نمی‌کند مگر از زبان سیدحسن نصرالله و این سخنرانی بزودی انجام خواهد شد.
 
🔸اما دبیرکل حزب‌الله هم‌چنان ساکت بود. این سکوت باعث شد تا برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی، شایعاتی در خصوص بیماری و حتی فوت او بیان کنند. گزارش النشره‌ی عمدتاً معتبر از یک‌سو و شایعات رسانه‌های صهیونیستی از سوی دیگر، باعث شد تا سلامتی سیدحسن نصرالله در هاله‌ای از ابهام باشد. به‌خصوص که او حدود سه ماه است که سخنرانی نداشته است.
 
🔸حالا المیادین اعلام کرده است که مصاحبه سه روز قبلش با نصرالله را روز شنبه آتی تحت عنوان «گفتگوی سال» پخش خواهد کرد. احتمالا یکی از مواردی که او درباره آن موضع خواهد گرفت، عملیات سپر شمالی است.
 
✔️احتمال این‌که سیدحسن نصرالله دچار بیماری بوده باشد، وجود دارد. اما نکته قابل توجه این است که حزب‌الله می‌توانست از تریبون‌های دیگر خود از جمله از طریق شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل، به اعلام موضع رسمی در خصوص عملیات سپر شمالی بپردازد. اما چنین نکرد. قطعا در پس این طراحی، هدفی بوده است. باید منتظر سخنان سیدحسن نصرالله در المیادین بود.
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه