منطقه در یک نگاه ( 2 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 2 بهمن 97

#منطقه_در_یک_نگاه | 2 بهمن 97
 
1-«چاووش ‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه دولت‌های غربی‌ با اهداف مالی بر قتل «جمال خاشقجی» سرپوش گذاشته‌اند، گفت ترکیه مقدمات یک تحقیق بین‌‌المللی در این موضوع را فراهم کرده‌ است.
 
2-دبیرکل دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در دیدار معاون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، «منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن هیچ جایی در روند حل سیاسی بحران این کشور نخواهد داشت.
 
3-روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از سفر احتمالی «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان به سوریه در آینده نزدیک خبر داد.
 
4-فرمانده عملیات نیروهای «الحشد الشعبی» عراق در استان «الانبار» تأکید کرد که نیروهای آمریکایی از طریق شایعه‌پراکنی درباره بازداشت نیروهای الحشد، بمباران مواضع گروه یا انحلال آن به‌دنبال تحریک نیروهای این گروه هستند تا جنگ را آغاز کنند.
 
5-صبح امروز(سه‌شنبه) و تنها یک روز پس از تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به اهداف مقاومت در فرودگاه بین‌المللی دمشق، وزارت جنگ این رژیم سامانه‌های پدافند موشکی پیکان-3 را مورد آزمایش قرار داد. این آزمایش که با کمک «آژانس پدافند موشکی» آمریکا (MDA) اجرا شد، چهارمین آزمون این سامانه پدافندی پس از شکست آزمون‌های قبلی بود.
 
6-وزارت خارجه روسیه امروز(سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو در کنفرانس ضدایرانی که قرار است در ورشو برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
 
7-عصر امروزارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد در واکنش به وقوع تیراندازی از داخل غزه به سمت نظامیان اسرائیلی مستقر در مناطق مرزی، تانک‌های ارتش نیز به یک پست دیدبانی متعلق به حماس شلیک کرده‌اند.
 
☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿
 
T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه