منطقه در یک نگاه ( 3 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 3 بهمن 97

#منطقه_در_یک_نگاه | 3 بهمن 97

1-مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه به بهانه‌های حقوق بشری، طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت سوریه و رئیس‌جمهور این کشور را تصویب کرد؛ این قانون رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که علیه حامیان مالی یا تجاری دولت سوریه، شامل دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، بانک مرکزی، فروشندگان هواپیما و قطعات یدکی به خطوط هوایی سوریه، پیمانکاران ساختمانی و مهندسی، تحریم‌هایی را وضع کند.

2-سند «راهبرد ملی اطلاعات ایالات متحده، ۲۰۱۹»، فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای ایران را تهدیدی برای منافع ایالات متحده توصیف کرد؛ در بخشی از این گزارش، روسیه، چین، ایران و کره شمالی به‌عنوان چهار کشور اصلی که منافع آمریکا را به چالش کشیده‌اند، نام برده شده است.

3-سفیر چین در پاکستان گفت پکن به طالبان به عنوان یک نیروی سیاسی نگاه می‌کند و باید به این گروه اجازه داده شود که نقش مشروعی در آینده سیاسی افغانستان داشته باشد.

4-زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی از شرایط ادلب، گفت نشانه متقنی درباره خروج آمریکا از سوریه ندیده‌ایم.

5-منابع خبری امروز(چهارشنبه) از تلاش شماری از عناصر گروه تروریستی داعش برای نفوذ از مرز سوریه به عراق خبر دادند که گروه «الحشد الشعبی» عراق این تلاش داعش را ناکام گذاشته است.

6-«آندرج دودا» رئیس‌جمهور لهستان روز چهارشنبه گفت دولت این کشور هنوز در مورد اینکه آیا ایران باید به نشست «ورشو» درباره وضعیت غرب آسیا، دعوت شود یا خیر، تصمیم نگرفته است.

7-شبکه خبری المیادین گزارش داد اطلاعات نظامی عراق در عملیاتی ویژه، امیر داعش در سامرا معروف به «سعد الدله» را به دام انداخت.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه