اهداف داخلی نتانیاهو از تجاوز به خاک سوریه

بامداد دوشنبه(اول بهمن) و دقایقی پس از آغاز حملات هوایی به سوریه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. پس از آن، ارتش رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای آن را حمله به مواضع نیروهای ایرانی اعلام کرد.

🔹اهداف داخلی نتانیاهو از تجاوز به خاک سوریه

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻بامداد دوشنبه(اول بهمن) و دقایقی پس از آغاز حملات هوایی به سوریه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت. پس از آن، ارتش رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای آن را حمله به مواضع نیروهای ایرانی اعلام کرد. نتانیاهو هم سه‌شنبه (2 بهمن) در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور اوکراین، گفت: «اسرائیل به مقابله با تلاش‌های ایران برای استفاده از سوریه، لبنان و غزه به‌عنوان پایگاه‌هایی برای حمله به اسرائیل ادامه می‌دهد». درباره این حملات و اعلام آشکار و صریح آن از سوی مقامات رژیم صهیونیستی نکاتی وجود دارد که برخی از آنها در ادامه می‌آید:

🔸بیش از دو ماه پیش بود که اختلافات گسترده‌ در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر آتش‌بس با حماس منجر به کناره‌گیری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و تصمیم برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد. بنابراین نتانیاهو در حال برنامه‌ریزی برای انتخابات آوریل 2019 است. از این‌رو ایجاد فضای رسانه‌ای و برجسته‌سازی حضور ایران در سوریه برای امتیازگیری در داخل به بهانه تهدید خارجی و متقابلاً اثرگذاری در افکار عمومی شهرک‌نشینان، می‌تواند یکی از اهداف فضاسازی‌های اخیر صهیونیست‌ها باشد.

🔸رژیم صهیونیستی در سال‌ها و دهه‌های گذشته، همواره دو جبهه جنوب لبنان و نوار غزه را به‌عنوان مهم‌ترین تهدیدات خود تصور می‌کرد. با تسلط ارتش سوریه بر مناطق مهمی از خاک این کشور، اکنون جبهه سومی برای تهدیدات علیه این رژیم باز شده که همان مرزهای سوریه و جولان اشغالی است. بدیهی به نظر می‌رسد که نتانیاهو نمی‌تواند نسبت به این منطقه تازه فعال شده، بی‌تفاوت باشد و نگرانی‌های ساکنان سرزمین‌های اشغالی را در نظر نگیرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه