منطقه در یک نگاه (7 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه (7 بهمن 97

#منطقه_در_یک_نگاه | 7 بهمن 97

1-رئیس مشترک هیأت اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» با بیان اینکه اگر نیروهای نظامی ترکیه وارد سوریه شوند با آنان مبارزه خواهند کرد، گفت: «اگر در گوشه‌ای قرار بگیریم که بین تٌرکها و دستیابی به توافق با بشار اسد، مخیّر شویم، ما طبیعتاً نظام سوریه را انتخاب خواهیم کرد.»

2-منابع خبری صبح امروز (هفتم بهمن) از وقوع انفجار در جنوب شهر الشرقاط عراق خبر دادند که بر اثر آن تا لحظه تنظیم این خبر، چهار نیروی پلیس کشته و 6 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

3-وزیر دفاع یمن با بیان اینکه ارتش از تسلیحات بازدارنده علیه ناقضان توافق صلح استفاده خواهد کرد، گفت ائتلاف متجاوز سعودی بزودی مجبور می‌شود با خفّت سرزمین ما را ترک کند.

4- پس از تیراندازی نیروهای ترکیه‌ای به شهروندان «شیلادزی» در تظاهرات روز شنبه و کشته و زخمی شدن چندین شهروند کُرد عراقی، وزارت خارجه عراق، سفیر آنکارا در بغداد را فراخواند.

5-شبکه تلویزیونی «الفرات» به نقل از یک منبع نظامی بلندپایه عراقی اعلام کرد که آمریکایی‌ها «ابوبکر البغدادی» را در دیرالزور محاصره کردند. براساس این خبر، ارتش آمریکا می‌خواهد البغدادی را زنده دستگیر کند.

6-«ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه دوران حضور نتانیاهو در قدرت به سر آمده است، گفت: «نمی‌شود کشوری مانند ایران را تحریک کنیم و فکر کنیم آنها پاسخی نمی‌دهند».

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه