منطقه در یک نگاه ( 8 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 8 بهمن 97

#منطقه_در_یک_نگاه | 8 بهمن 97

1-سفیر ایران در سوریه با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به دمشق، از امضای توافقنامه‌های راهبردی و بلندمدت اقتصادی میان ایران و سوریه خبر داد.

2-«چاگای زوریل» افسر سابق موساد در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «تسایت» با اشاره به تلاش ایران برای تداوم حضور در سوریه، گفت: «سوریه کشوری کلیدی در ژئوپلیتیک میان شرق و غرب محسوب می‌شود و کسی که مرزهای میان عراق و سوریه را کنترل می‌کند، تصمیم می‌گیرد که آیا کریدور تهران در راه عراق و لبنان تا دریای مدیترانه ایجاد شود».

3-«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اعلام کرد که پروازهای این کشور به سوریه به محض دریافت تضمین‌هایی از مسئولان سوریه درباره وجود سطح مطلوب سلامت پروازها، از سر گرفته می‌شود. «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن نیز دیروز بر ضرورت گسترش همکاری‌ها میان کشورش با دمشق تأکید کرد و گفت که از همتای سوری خود برای حضور در اجلاس اتحادیه پارلمان‌های عربی دعوت کرده است.

4-دادگاه تجدید نظر بحرین حکم حبس ابد «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و دو نماینده سابق پارلمان از فراکسیون الوفاق را تأیید و اعتراض آنان را رد کرد.

5-«عمار حکیم»، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد بار دیگر مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه اعمالی علیه ایران اعلام کرد.

6-سخنگوی نیروهای رسمی یمن اعلام کرد ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان از تعهد ارتش و کمیته‌های مردمی به آتش‌بس و عدم پاسخگویی به نقض مستمر آن سوءاستفاده می‌کند. به گفته وی نیروهای ائتلاف در ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۸ بار توافق آتش‌بس الحدیده در غرب یمن را نقض کرده‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه