منطقه در یک نگاه ( 9 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 9 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 9 بهمن 97

1-فرمانده «الحشد الشعبی» در غرب استان الانبار تأکید کرد که نیروهایش منتظر صدور فرمان هستند تا وارد عمق خاک سوریه شوند و مناطق مرزی را از دست داعش آزاد کنند.

2-مشاور رسانه‌ای پادشاه بحرین در صفحه توئیتر خود از برگزاری نشست وزرای خارجه 6 کشور بحرین، عربستان، امارات، کویت، مصر و اردن برای بررسی بحران‌های منطقه‌ای خبر داد. این نشست روز پنجشنبه در اردن برگزار می‌شود.

3-در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در «المخا» یمن (واقع در غرب تعز) 6 نفر کشته و 36 نفر زخمی شدند. این شهر در تسلط ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی و امارات است.

4-فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تأکید کرد تنها زمانی خروج ایران از سوریه ممکن می‌شود که فعالیت نظامی با اقدامات سیاسی همراه شود.

5-«رامی الحمدالله» نخست‌وزیر (رئیس) دولت وفاق ملی فلسطین رسماً استعفای کابینه‌اش را به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان تقدیم کرد.

6-یک عامل انتحاری که قصد ورود به ساختمان وابسته به جبهه‌النصره در ادلب را داشت، خود را منفجر کرد. هنوز آمار دقیقی از تلفات این انفجار اعلام نشده است.

7-«رویون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل به مواضع این کشور در سوریه، به شمال اسرائیل حمله خواهد کرد، گفت که تل‌آویو با اوضاع پیچیده و رو به زوال مواجه خواهد شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه