منطقه در یک نگاه ( 14 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 14 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 14 بهمن 97

1-«عبدالله دوم» پادشاه اردن شب گذشته(13 بهمن) در نشستی با «رجب طیب اردوغان» در استانبول به بررسی راهکارهای توسعه همکاری دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری پرداخت.

2-منابع خبری از تحویل یک فروند پهپاد شناسایی و تهاجمی از نوع «بیرقدار TB2» ترکیه به ارتش قطر خبر دادند. تحویل این پهپاد در چارچوب قرارداد فروش 6 فروند پهپاد که مارس سال ۲۰۱۸ میان قطر و شرکت ترکیه‌ای «بیکار» امضا شد، صورت گرفت.

3-نظامیان رژیم صهیونیستی از ششم دسامبر 2017 که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد، بیش از 370 فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که بین آنها 78 کودک، 11 زن و 6 معلول دیده می‌شود.

4-«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه با استقبال از طرح آمریکا برای برگزاری کنفرانسی در «ورشو» لهستان برای بررسی بحران‌های غرب آسیا، آن را پیامی برای ایران دانست.

5-ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا، بامداد یکشنبه(14 بهمن) یک واحد توپخانه‌ای نیروهای مسلح سوریه در شهر «البوکمال» سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد.

6-آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین در بیانیه‌ای که نخستین بیانیه وی از زمان سلب تابعیت توسط دولت بحرین محسوب می‌شود، تأکید کرد که آزادی خواسته ملت بحرین است و هرگز آن را فراموش نخواهد کرد.

7-شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی با استناد به آمارهای نهادهای بین‌المللی از قبیل کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان، از افزایش شدید شمار مهاجرت و پناهندگی شهروندان عربستان سعودی از زمان قدرت گرفتن «محمد بن سلمان» در این کشور خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه